Erin POV
"Weiii kau ni pergi mana ni?"tanya Thia
"Dating."jawab ku sepatah
"Dengan??"
"Tunang aku laa"jawab ku lagi"Oooo dah pandai ehhh.Kenapa tak terus kawin je??"
"Entah.Tu kau sendiri kena tanya Airell."
"Oooo.Takpe2 nanti aku tanya"Tok....Tok....Tok
"Masukk!!!"
Aku menjeling Thia orang nak jawab boleh pulak dia menyampuk
"Cik Erin,Tengku dah sampai.."kata seorang pengawal
"Ok"Aku pun turun meninggalkan Thia sendirian.
"Woiii tunggu aku"jerit Thia
Aku berhenti sekejap diakhir tangga.
"Oiii Thia tolong tutupkan pintu bilik aku"Lepas 1 minit baru aku nampak batang hidung budak tu.
"Kau ni kan main tinggal je"katanya sambil mencubit lengan aku
"Ahhhh sakit bodoh!!"marahkuDia buat tak endah lalu meninggalkan aku yang sedang mengosok lengan aku yang dicubit dia tadi.
"Nanti kau aku suruh Arif merisik kau nanti baru kau tahu kang"ugut aku
"Elehhh bagitahulah siapa kesah""Kau memang lahhh tak kesah sebab...."celah Eri
Thia memandang ke belakang dimana aku dan Eri berada.Aku dan Eri berpandangan.
"Sebab ape??"Aku dan Eri sudah bersedia untuk lari sebab tak nak kena tangan ketam si Thia tu.
"Sebab kau sayang Arif!!!"kata aku dan Eri serentak.
Aku sudah berlari ke ruang tamu manakala Eri berlari ke dapur.Lepas takde Thia mengejar aku aku berhenti cun2 kat ruang tamu.Aku menarik nafas dan menghembus nafas.
Aku melihat Airell yang segak memakai cermin mata hitam dengan gaya rambutnya lagi.Ohh myy goddd."She is so hot..."
"Ehemmm.Sudah2 lah tenung tunang kamu tu Erin."Aku melihat bonda yang baru masuk ke ruang tamu.
Aku tersengih malu...Malu2 kambing...hahahaha"Ermm Bonda saya bawak anak bonda pergi keluar jap ehhh..."
Aku melihat Airell yang mendekati aku dan Bonda.Bonda menggangguk tanda membenarkan.
Aku tersenyum ke arah bonda lalu menyalamnya sebelum pergi..
*****
Sekarang aku dan Airell di sebuah tempat yang amat menarik.Yang paling best nyerrr bila kitaorang boleh tengok bintang...Aku melihat Airell mengeluh...
"Urmm do you have problem?"tanya ku.
"Yesss."
"Kalau awak tak kesah awak boleh ceritakan dekat saya..."
"Sebenarnyaa...."
Dan Airell pun menceritakan tentang kehilangan anak kepada Tengku Aisha dan Tan Sri Zain."Maksudnya saudara awak tu bukan hilang tapi diambil sebagai anak angkat."
Airell menggangguk
"Oooo...""Ohh ye.Sayang tak pernah pun bagitahu tentang sayang"
Aku seperti terkedu apabila disoal begitu oleh Airell.Cerita ke tak...Cerita jelah lambat laun nanti pun dia akan tahu jugak kan..."Sebenarnya sayang ni anak angkat je dari sebuah keluarga and sayang sendiri pun tak pernah kenal siapa ibubapa kandung sayang sendiri.Tengok rupa pun tak pernah."
"Soo sejak bila sayang jadi anak angkat diaorang??"
"Sejak sayang berumur 5 tahun."Aku mula menunduk.Sejujurnya aku rindu dengan keluarga kandung aku.
Erin mula tersenyum semula.Airell pula masih memikirkan tentang sama ada tekaan nya tepat atau tidak.Selama ini dia syak bahawa Erin ialah Lyrene anak Aunty Aisha dan Uncle Zain.Melihat senyuman dan wajah Erin dia semakin yakin akan tekaannya.
"Sayang boleh tak bagitahu nama penuh sayang..."pinta Airell
"Erinna Lyrene binti Zain"ucap Erin sekali nafasDan sekali lagi Airell terkedu memang sah tunang dia ini merupakan anak Aunty dan Unclenya.
Airell menggangguk