Små tysta vågor rullar sakta in från det stilla havet. Det är skymning och solen tycks bara vara centimeter från att gå ned under horisonten. Himlen har färgats i en vacker orange-gul, de få moln har förvandlats till sött, rosa sockervadd.
Det ända ljud som hörs är våra fotsteg på den fuktiga sanden, de minimala vågorna och dina djupa rytmiska andetag.
Vinden har stannat, fåglarna har tystnat. Hela värden håller andan i väntan på vad som ska hända. Steg efter steg tar vi och jag börjar tappa uppfattningen om hur länge vi gått här på stranden. Men det spelar ingen roll. Så länge jag bara har din värmande hand i min. Jag har fjärilar i magen, det kittlas lite lätt.
" Fryser du?" Rösten är mjuk. Likt varm, lenande honung mot en torr hals.
" lite " svarar jag och känner hur jag huttrar till. Min tunna, långa, rosen röda klänning var inte det varmaste plagget i resväskan. Du stannar upp och tar av dig din kofta och hänger den på mina axlar. Händerna vilar kvar på axlarna och vi ser ut över havet. Det glittrar likt miljontals små stjärnor i solljuset.
Jag ser upp på dig och våra blickar möts. Solstrålarna reflekteras likt guld i dina djupblå ögon. Det dyrbaraste guldet i hela världen.
Fjärilarna börjar flaxa snabbare och det bubblar i hela magen. Hjärtat dunkar hårt och snabbt. Du stryker undan en liten brun hårlock från mitt ansikte och sakta närmar jag mig ditt ansikte. Jag lutar mig närmare och tillslut möts våra läppar. Ett behagligt lugn faller över mig samtidigt som fjärilarna fortsätter flyga runt. Jag känner mig alldeles slapp i kroppen. Varenda muskel är avslappnad.
"Jag älskar dig"
YOU ARE READING
Efter dig
RomanceJag har alltid älskat dig och det gör jag fortfarande. Men jag kommer aldrig att få träffa dig igen. Inte efter det som hände och nu kan jag inte gå vidare till himlen, inte efter att jag träffat dig.