Solen står högt på himlen och det är fruktansvärt varmt. Trots det att jag sitter i
skuggan, insmord i solskyddsfaktor 50 så är jag rädd att jag ska bränna mig.
Jag sitter i ett litet kafé vid stranden och dricker en kall läsk. Ögonen letar efter dig men jag kan inte se dig någon stans. Mobilen plingar till i shortsen. Det är bara Nina, min bästa vän, som skriver och undrar hur jag har det. Precis så som jag tänker svara får jag syn på dig nere på stranden. Jag reser mig hastigt och välter nästan ut mitt glas. Stranden är fullproppad med turister. Överallt är det rörelser, skratt, skrik och spring.
Snabbt rusar jag ner mot dig. Sanden skaver i tennisskorna.
Du ser mig inte där du står och breder ut badlakanet.
Just så som jag ska hoppa upp på din breda rygg, vänder du dig om. Våra ansikten hamnar bara några få centimeter från varan. Ett stort leende breder ut sig över ditt ansikte. Tänderna bländar mig nästan.
"Äntligen kommer du! Jag har redan börjat lägga ut handdukar. Åh! Det är så varmt! Jag har gått runt och spanat efter dig men jag sig dig inte."
"Jag satt i ett kafé och väntade på dig." Sa jag medan jag la ut mitt badlakan bredvid ditt. Sedan knäpper jag snabbt upp shortsen och slänger av mig tröjan. Under har jag min turkosa bikini.
"Ska vi bada?"
Du ler bara till svar och krånglar av dig kläderna. Vi rusar i full fart mot vattenbrynet och tävlar om vem som kommer doppa sig först. Det är skönt med det svalkande vattnet som omsluter kroppen.
Jag försöker kasta mig upp på din rygg igen, men du kastar dig baklänges så vi båda hamnar under ytan. Där under vattnet dör allt ljud bort. Ögonen försöker se något, men saltet får det att svida varje gång jag lättar på ögonlocken. En varm hand griper tag om mig och drar mig upp. Vi skrattar högt när vi bryter ytan. Jag börjar stänka vatten på dig som hämnd. Ett vattenkrig startas.
Så håller vi på. Hoppar på varan, ramlar ner tillsammans, dyker upp och ner, stänker vatten. Vi leker likt två kattungar bland vågorna.
Kan man vara lyckligare?
Alla andra på stranden flyter bort och förblir bara en suddig bakgrund. En bubbla omsluter oss. Det är bara du, jag, havet och lyckan att vi funnit varandra.
YOU ARE READING
Efter dig
RomanceJag har alltid älskat dig och det gör jag fortfarande. Men jag kommer aldrig att få träffa dig igen. Inte efter det som hände och nu kan jag inte gå vidare till himlen, inte efter att jag träffat dig.