"Ha! Aku tau! Apa kata aku try minta tolong abang aku. Mesti dia tau cara nak selesaikan masalah ni!" ujar aku dalam hati.
"Emm, Zen saya rasa tak sihatlah. Saya nak balik rumah.." Ujarku sambil membuat muka sakit.
"Oh ya ka? Ok takpa, saya hantar awak balik rumah." ujar Zen. "Ehh, takpe-takpe satgi driver saya datang." ujar ku.
"Oh, ok baiklah. Hati-hati balik yer. Kalau ada masalah, call je saye." Ujar Zen sambil mengenyitkan matanya. "Okay" ujarku.
-----------------------------------------------------------
Di dalam kereta
"Tolong bawa saya ke syarikat abang saya." ujarku kepada driver. "Baik cik"
Sepanjang perjalanan ke syarikat abang, aku bermonolog sendirian. "Ini kali pertama aku minta driver ambil aku dari sekolah. Selama ni, aku ke sekolah sendiri je sebab aku nak cari orang yang betul-betul ikhlas berkawan denganku."
-----------------------------------------------------------
Di syarikat abang
Setibanya aku di sana, ramai orang datang kearahku. "Hai cik,mahu menjadi model untuk pakaian kami?" Tanya mereka.
"Eh,tak tak tak. Saya ada hal penting sekarang ni. Saya nak jumpa dengan abang saya." Ujarku.
"Abang cik nama apa? Department mana?" Tanya mereka. "Oh,abang saya CEO syarikat ni." Ujarku.
"Oh, cik ni adik CEO ka?! Kami tak tahu pun yang CEO ada adik yang cantik macam ni!" Ujar mereka terkejut.
"Cik tahu kan pejabat CEO dimana?" Tanya salah seorang pekerja disitu. "Ya, saya tahu" ujarku. Aku terus berjalan menuju ke pejabat abangku.
Setibanya aku di pejabat abang, aku disapa oleh Personal Assistant (PA) abang. "Ya cik? Cari siapa?" Tanya PA tersebut. "Oh,saya nak berjumpa dengan CEO." Kataku.
"CEO? Cik ada buat temujanji ke?" Tanya PA tersebut. "Tak. Tapi saya adik kepada CEO" kataku kepada PA.
"Adik? Saya tak pernah tahu pun CEO ada 2 orang adik perempuan. Yang saya tahu,dia ada sorang ja yang berisi sikit." Kata PA tersebut.
"Ya betul,sayalah adik dia yang berisi tu." Ujarku. "Cik, jangan main2 dengan saya! Jap saya nak panggil security!" Ujar PA tersebut dengan nada marah.
"Eh,saya tak main-main lah. Saya betul-betul adik kepada CEO!" Marahku.
Tiba-tiba abangku keluar dari pejabatnya.
"Apa bising-bising ni?!" Tanya abangku.
Bersambung~
YOU ARE READING
Aku Cantik ?!
Teen FictionKisah seorang remaja perempuan yang sering menggunakan rupa artis untuk mempunyai teman lelaki di media sosial.Tiba-tiba mukanya berubah menjadi artis tersebut!