Aku berterusan dibuli sehinggakan Yui turut sama dibuli.
"Yui, aku rasa better kau jangan dekat dengan aku." Ujarku. "Ha? Kenapa pulak?" Tanya Yui."Aku tak sanggup tengok kau kena buli." Ujarku. "Tapi,aku okay ja. Aku nak sentiasa dengan kau. Kita boleh lawan rara tu sama-sama." Ujar Yui.
"Ya,memang betul kita boleh lawan.. tapi.. dah seminggu kita tak jumpa bukti langsung.. " Ujarku.
"Mulai dari harini,kau jangan dekat dengan aku. Aku nak selesaikan masalah ni sendiri." Ujarku lalu pergi dari situ.
"Sara! Sara!" Jerit Yui. Tapi aku tak endahkan jeritannya.
-------------------------------------------------------
Di dalam kelas
Tiada seorang pun yang bercakap denganku. Semuanya takut dibuli."Dulu bukan main lagi cakap nak support aku.. nak tolong aku kalau aku dibuli,tapi sekarang ni senyap ja." Ujarku dalam hati.
"Jap,kenapa sekarang ni aku helpless sangat. Asyik nak minta tolong orang ja?'
Aku terus berfikir. "So,bila aku fikir balik, pembuli tu setiap hari conteng meja aku. Pagi-pagi bila aku datang,dah ada contengan kat meja." Ujarku dalam hati.
"Jadi, kalau aku pi sekolah awal,aku dapat tengok sapa pembuli tu. Boleh rakam muka dia sekali." Bisikku.
-------------------------------------------------------
Keesokan hari
Aku ke sekolah awal harini.
"Okay,harini aku boleh tangkap pembuli tu. Jaga kau!" Ujarku.Di hadapan pintu kelas
"Okay,nampak macam ada orang ja kat dalam kelas ni. 1, 2,3!" ujarku dalam hati.
"Hoi! Kau buat apa kat meja aku?!" Jerit ku.
"Eh? Yui?!" Jeritku!
"Eh Sara! Awal kau datang harini" ujar Yui."Kau... kau buat apa kat meja aku?" ujarku tergamam.
"Oh ni.. Sekarang ni aku cuma nak..." Aku terus memotong ayat Yui.
"Apa?! Kau nak buat apa?! Selama ni aku percayakan kau... Tak sangka kau buat macam ni kat aku." Kataku sambil melihat pen marker di tangan Yui.
"Eh bukan macam tu. Dengar dulu apa yang aku nak cakap ni" ujar Yui.
"Kau nak cakap apa lagi?! Dah memang betul kau yang buat semua ni! Bukti dah ada. Kau pegang marker tu. Aku pun dah rakam!"
"Dah la! Sakit kepala aku! Aku nak balik! Don't talk to me ever again!" Marahku lalu terus keluar dari kelas.
Bersambung~
YOU ARE READING
Aku Cantik ?!
Teen FictionKisah seorang remaja perempuan yang sering menggunakan rupa artis untuk mempunyai teman lelaki di media sosial.Tiba-tiba mukanya berubah menjadi artis tersebut!