Di rumah
Aku membuka topengku. "Buruknya muka aku! Serious laa ni muka aku?! Lain gila dengan muka aku disekolah." Kataku sambil melihat cermin.Tiba-tiba aku terfikir. "Hmm, Zen tu tak tahu wajah aku yang sebenar. Mesti dia terkejut beruk tengok muka aku macam ni. Tapi kan, Zen tu betul-betul suka aku kah?"
Aku terus mencapai telefonku dan membuka Google. Adakah lelaki akan suka wajah sebenar perempuan tanpa mekap?
"Wow banyaknya jawapan.. hmmm antaranya kalau dia betul-betul sukakan anda, dia tidak akan kisah wajah anda buruk atau cantik."
"Hmm, Zen tu mesti main-main ja. Jap aku try mekap muka aku tanpa topeng.."
"Hmmm.. Macam mana nak mekap! Aku mana reti. Ahh lantaklah, kita belajar dari YouTube jelah. Ok first, pakai foundation and bedak, and then eyeliner letak kat mata, pastu pakai blusher, mascara. Last skali lipstick. Siap!"
"Hmm..lawa ke tak ni? Kalau tengok muka bare face aku dengan mekap, yang mekap lawa lagi kut. Jap nak gi tanya abang."
Aku terus berlari ke bilik abang
"Abang! Lawa tak Sara?" Tanyaku."Apocot! Ya Allah! Macam mayat hidup aku tengok, dengan baju putih dia tu. " kata abangku sambil mengurut dadanya.
"Sara sara.. Sara tak pakai mekap pun bagi abang dah cantik." Ujar abangku.
"Tu bagi abang. Tapi orang lain tak! Semua orang suka kutuk and buli Sara. Lepas Sara pakai topeng tu,barulah Sara rasa indahnya dunia. Semua puji Sara cantik. Orang yang mengata Sara pun puji Sara". Ujarku sambil menangis.
"Abang hired bodyguard Sara taknak.. haih" Kata abangku sambil mengeluh.
"Sara taknak diorang tahu tentang kita. Sara nak cari orang yang betul-betul ikhlas nak berkawan dengan Sara. Bukan sebab duit." Kataku.
"Takpelah abang. Sara pergi dulu. Thanks for your reaction earlier." Kataku sambil ketawa.
Bersambung~
YOU ARE READING
Aku Cantik ?!
Teen FictionKisah seorang remaja perempuan yang sering menggunakan rupa artis untuk mempunyai teman lelaki di media sosial.Tiba-tiba mukanya berubah menjadi artis tersebut!