Episod 17

17 2 0
                                    

10:30pm


"Aku suka kau"

"Arghhhh! Macam mana aku nak tido malam ni!" Perkataan Yuto masih terngiang-ngiang dikepalaku.

Aku memeluk dengan erat bantal kepalaku sambil menginggati kejadian yang baru sahaja berlaku petang tadi. "Tak sangka dia suka aku! Dan tak sangka aku dah jadi girlfriend dia!" Kataku separuh menjerit.

"Hoi Sara! Kau ni mengigau ka apa?!" Kata abangku dari luar bilik. "Oh ni,Sara layan drama Korea." Kataku.

"Jangan tidur lewat sangat! Besok sekolah!" kata abangku lalu masuk ke biliknya semula.

-------------------------------------------------------

6:00am

"Alahai pukul 6pagi dah rupanya" kataku sambil berdiri.

"Haih,punya gembira sampai takleh tido malam. Apalah yang nak jadi dengan aku ni! Maklumlah first time ada boyfriend.. Japgi tidur dalam kelas jelah nampaknya." Kataku sambil melihat cermin.

"Alamak! Eyebag!" Ni kalau tutup dengan mekap pun masih nampak!

Ting (notification telefon)

Yuto: good morning!


Omg! Dia mesej akulah!

Aku: morning!

Yuto: japgi kita jumpa kat depan sekolah yer sayang? ❤️

Aku: ya okayyy babe❤️


Arghhhh! Gelinya dia panggil aku sayang! Cringe gilaaaa!

Aku pun terus menyiapkan diri untuk kesekolah.

-------------------------------------------------------

Di depan pintu pagar sekolah


Aku ternampak dia. "Alahai! Kenapa handsome sangat ni!" Kataku dalam hati.

"Wuish, ramainya orang keliling dia!" Kataku.
Belum sempat aku memanggil Yuto,tiba-tiba "Sara!" Kata Zen dari belakangku.

"Oh Zen!" Kataku sambil memandang muka Zen. "Kau buat apa berdiri kat sini lama-lama?" Tanya Zen sambil mengangkat keningnya.

"Eh, takde apelah. Saja je."

"Sara!" Kata Yuto sebaik sahaja melihat aku berjalan kearahnya. "Eh Zen? Awak berjalan dengan Zen?" Tanya Yuto. "Eh,taklah. Tadi terserempak dengan dia je.

"Good Morning guys! Buat apa kat depan ni? Kelas dah nak start ni!" Kata Yui sambil menarik tanganku. "Jom Sara." Kami berempat berjalan menuju kekelas.

Didalam kelas, aku memberitahu segalanya tentang hubungan aku dengan Yuto kepada Yui. Yui of course la terkejut. Hampir menjerit Yui tu.

Kelas berjalan seperti biasa.

-------------------------------------------------------

8:00pm


"Lapar aiskrim Magnum la pulak" kataku selepas melihat iklan aiskrim tersebut. "Emm,baru pukul 8. Awal lagi. Boleh la aku keluar jap. Topeng, takpayah pakai la. Sekejap je pun." Kataku sambil mengambil dompetku.

Aku terus keluar membeli aiskrim. Sewaktu aku dah nak sampai kerumah, Zen menelefonku.

"Helo..." Kataku.

"Sara, boleh keluar jap tak? Aku nak bagi pendrive yang aku pinjam tadi. Aku kat depan rumah kau ni." Kata Zen.

"Aku kat depan rumah la.... Opssssss!" Aku tiba-tiba teringat yang aku tidak memakai topeng.

Belum sempat aku melarikan diri, Zen terlebih dahulu memandangku.

Bersambung~

Aku Cantik ?! Where stories live. Discover now