Episod 12

24 2 4
                                    

Sabtu

8:00 pagi

*Bunyi chat masuk*

Yui: Weh Sara!

Yui: Sara!

Yui: Bangun gila!


"Haih,sapalah yang kacau aku waktu cuti nih!"  Kataku sambil mengambil telefonku.

Aku: Ha, kenapa?!

Yui: weh,nak tak kita pi study group harini?

Aku: hmm taknak. Aku malas.

Yui: Kawan aku cakap,ada laki hensem weh!

Aku: Serious la?! OMG!

Yui: Ya la! Aku mana pernah tipu kau!

Aku: Okay, jom pi!

Yui: Hahaha Dan2 kau nak pi yer. Japgi kita jumpa kat Library X, pukul 10:00am. Jangan lambat tau.

Aku: Okk


"Okay,aku kena pakai lawa-lawa nih! Mekap haruslah on point gituuu. Tidak dilupakan, topeng ajaibku." kataku dalam hati.

"Eh! Dah 9:45am?! Alahai.. lambat la aku macam ni!"

-----------------------------------------------------------

10:15am

Library X

"Yui!" Kataku.

"Weh Sara! Asal lambat? Tanya Yui yang berdiri diluar Library tersebut.

"Sorry-sorry. Jalan jem tadi." Kataku sambil mengikuti Yui ke meja belajar.

"Dia tu ka weh yang hensem tu? Tanyaku sambil memandang belakang seorang lelaki yang duduk di meja hadapanku."

"Rasanya macam tulah. Kata Yui.

Adakah muka dia macam Baekhyun EXO? Atau V BTS? Aku mula terbayangkan artis K-pop yang aku minati.

Sorry gais,kitorang lambat" kata Yui kepada 4 orang dihadapanku.

"Eh takpe-takpe. Kitorang pun baru nak start ni. Oh!  Ni kawan kau ke Yui? " tanya seorang perempuan dihadapanku.

"Ya,  ni kawan aku." Kata Yui pendek. "Nama kau ape?" Tanya perempuan tersebut kepadaku.

"Sara" Jawabku.

Tiba-tiba lelaki yang dikatakan hensem itu,memandangku.

Ternganga mulutku sebaik sahaja aku melihat wajahnya.

Bersambung~

Aku Cantik ?! Where stories live. Discover now