Episod 23

9 2 0
                                    

10:15 am

Di sekolah


Aku berjalan bersama Yui untuk kekelas.Tiba-tiba aku terdengar orang memanggil namaku dan Yui dari arah belakang.

"Sara! Yui!"

Kami terus memandang kebelakang.

"Oh Zen!" Jawab kami serentak.

"Aku nak gitau korang ni. Japgi kan time rehat. Aku rasa aku tak dapat nak rehat dengan korang. Ada hal." Kata Zen.

"Oh,takpe." Kataku. Tiba-tiba aku dapat rasakan ada orang memerhatikanku dari belakang. Aku terus melihat kebelakang. "Eh, takde orang pun" ujarku dalam hati.

"Kenape sara?" Tanya Yui kehairanan. "Aku rasa macam ada orang tengok kita. Tapi, takde pun." Kataku. "Perasaan kau je tu" kata Yui.

-------------------------------------------------------

Keesokan harinya

Di sekolah


Aku berjalan sendirian untuk ke tandas. "Haih,pelik. Kenapa time kat sekolah, aku rasa macam ada orang tengok aku? Tapi bila tengok belakang, takde pun. Sejak dari kelmarin lagi.." Ujarku dalam hati.

"Yui ni,kenapelah tiba-tiba demam. Kalau tak, boleh la aku ajak pergi tandas sama-sama. Scary la kalau sorang-sorang. Ujarku sedih.

Aku terus berjalan menuju ketandas tanpa menghiraukan perasaanku yang merasa seperti diperhatikan.

------------------------------------------------------

3:00pm


Aku berjalan berseorangan untuk pulang ke rumah.

Tiba-tiba.. seseorang menolakku dari arah belakang. "Adoi! Kau ni dah kenapa tolak aku." Ujarku separuh menjerit. Aku terus memegang tangan orang tersebut.

"Oh,taknak jawab yer. Minta maaf pun tak." Kataku sambil menarik hoodie yang menutupi muka orang tersebut. Yang aku nampak hanyalah rambut warna perang yang diikat seperti ekor kuda.

Orang itu yang kelihatan terkejut,terus menolakku sehingga jatuh. Kemudian,dia melarikan diri.

"Woi! Berhenti!" Kataku sambil cuba untuk berdiri.

"Awak okay? " Tanya seseorang dari arah belakang.

Bersambung~

Aku Cantik ?! Where stories live. Discover now