Episod 14

20 2 2
                                    

McDonald


"Eh Zen,  kau buat ape kat sini?" tanya aku kepada Zen.

"Aku nak beli makanan.  Lapar. Kau buat ape kat sini?  Dengan mamat yang muka perasan hensem tuh." tanya Zen sambil memandang Yuto atas bawah.

"weh Sara, Zen jealous tu." kata Yui sambil ketawa.  "Cinta tiga segi nampak" tambah Yui lagi.

Aku hanya ketawa kecil.

"Oh ni Yuto, kawan study group aku. Dia orang Jepun. Em, Yuto, this is my friend, Zen." ujarku.

"Actually, I am her boyfriendHi, nice to meet you. " kata Zen sambil bersalaman dengan Yuto.

"Yes, nice to meet you too." Ujar Yuto.

"Alahaiboyfriend apanyaDah lamalas aku layan kauKat sekolah jumpa, kat sini pun jumpaTakde tempat lain ke kau nak pergi. " Kataku kepada Zen.

"Tu namanya jodohKalau jodoh tak kemanaEh eh tiber" kata Zen sambil ketawa.

"Alahaidah la tu dengan ayat pickupline kau. Geli aku. Kau nak join makan sekali ke? " Tanyaku kepada Zen.

"Mestilah nak. I nak selalu duduk dengan YouEh eh I You pulak." kata Zen ketawa.

"ish kau ni, time aku gemok, kau layan aku macam sampah. Buli aku... Opps" kataku sambil menutup mulutku.

"ehApa kau kata tadi? Time kau gemuk? Aku pernah jumpa kau ke sebelum ni? Tanya Zen kepadaku.

"eh, takde apa lahWeh aku lapar niCepat la beli makanan kau Zen." kataku. "Ha yelahJap" ujar Zen.

"Weh Saramacam mana la kau boleh terlepas cakap ni?" Tanya Yui kepadaku. "Weh, aku tak tau..  Nanti, kau tolong cover aku taw kalau dia tanya apa-apa." kataku.

"ha, takpa-takpaAku boleh backup kau." kata Yui.

"what are you guys talking about?" tanya Yuto.

"Eh nothing. Let's eat." ujarku.

-----------------------------------------------------------

Di rumah


Aku teringat kejadian di mcdonald petang tadi. 

"Haih" aku mengeluh.

"Macam manalah aku boleh terlepas cakap ni! Nasib baik aku cakap sikit ja. Kalau tak... mungkin dia akan bagitau satu sekolahHabis aku!

" Kataku sambil terbayang perkara yang akan terjadi.


"D

ah la tu. Taknak fikir ZenBuat semak kepala je. Lebih baik aku fikir Yuto. Dah la hensem, pandai pulak tu... Mimpi indah la aku malam ni!" Kataku sambil ketawa.

"Bila la boleh jumpa dia lagi ni?" Kataku dalam hati.


Bersambung~

Aku Cantik ?! Where stories live. Discover now