Tüm bu olumsuzluklara rağmen senarist olmayı kafaya koymuş adaylara ise yapımcı şirketlerin önerileri, bir senaryo ekibinde stajyer olarak bu işe başlamaları. Mehmet Altıoklar, bu konuda adaylara yapımcı şirketlerin de destek olduğunu belirtiyor. Yapımcılar senarist adaylarına deneme metni yazdırıyor ve bunlar arasında beğendiklerini senaryo ekiplerine yönlendiriyorlar. Bu konudaki bir diğer yöntem de sektöre senarist yetiştiren dernek ya da özel kurslara kayıt olmak. Bu tür seminer ve workshop’larda senaryo yazım teknikleriyle işin matematiğini öğrenen adaylardan parlak olanları yapımcılar tarafından fark ediliyor.
Yetenek avına çıkan bazı yapımcı şirketler kendi senaryo kurslarını da oluşturmuş durumda. Sinan Çetin Plato Film Okulu ve Birol Güven’in Mint Akademisi bunlardan sadece ikisi. Kendi atölyeleri bulunmayan yapımcılar ise stajyer ya da asistan senarist için Sen-Der’in kapısını çalıyorlar. Sen-Der Başkanı Nilgün Öneş, Türkiye’de bugün Sen-Der’e kayıtlı 250 civarında senaryo yazarı bulunduğunu belirtiyor. Öte yandan Öneş’e göre sektörün kapıları yenilere sanıldığı kadar zor açılmıyor. 2010’da sektöre yeni giren ve çok başarılı işler yapan yeni senaryo yazarlarının bulunduğunu belirten Öneş, yeteneğine inanan senarist adaylarına teknik bilgi için eğitim almalarını tavsiye ediyor.
Sen-Der’in her yıl senaryo yazarı adayları için çeşitli seminer ve atölye çalışmaları gerçekleştirdiğini söyleyen Öneş, atölye sonuçlarını heyecanla bekleyen yapım şirketleri olduğunu söylüyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Senaryo Yazmak
AcakBu kitabta Senaryo ve senarist olmak isteyenler için öğütler ve is icin ne yapmaları gerektiği hakkında bir derleme yaptım.