KATAFALK (Klişeler İçinde Kaybolup Tükenme Üzerine)
Karanlık ve sessiz başlangıç. Saatin zili çalar. Sadece sesini duyarız. Peşinden açılma (fade in). Genç gözlerini açar. Kıpırdamadan tavanı seyretmektedir. Sabah olmuştur. İçerden annesi seslenir: “Kalk oğlum, okula geç kalacaksın, kahvaltını yap” der.
Kalkmak ister ama başaramaz. Büyük bir şaşkınlık ve korkuyla etrafına bakınır. Bir kez daha zorlar ama kıpırdayamaz. Annesi aynı cümleyi bir kez daha söyler kapının dışından. Ama bu sefer sesi biraz daha kalın ve korkunçtur.
Ölmüş dedesi siluet şeklinde başının yanında belirir. “Kalk oğlum” der, “Kalkamazsan öleceksin!” Annesinin sesi bir kez daha duyulur. Aynı kelimeler, daha da kalın ve korkutucu bir ses tonuyla.
Çok zorlayınca parmaklarını oynatabildiğini görür gencimiz. Dede gülümser “Başarabilirsin” deyip kaybolur. Direnci yavaş yavaş artar. 2-3 dakika boyunca kendini zorlayarak ayağa kalkmayı başarır. Bu süre boyunca ürkütücülüğünü arttıran annesinin sesi kesilir.
Kısa süren bir sessizlik anından sonra pencereye yürür. Perdeleri açtığında karanlık olduğunu görüp şaşırır. Bir köpek ulur peşinden acı acı. Sonra sabaha kurulmuş saatin çaldığını görür. Hızla saatin yanına gidip susturmaya çalışır zili. Ama başaramaz. Bu boğuşma esnasında kan ter içinde kalıp, öfkeyle bir çığlık atar.
Uyanmıştır. Sabah olmuştur. Kıpırdamadan tavanı seyreder. Gözbebekleri korkunç bir hızla hareket etmektedir. Ne olduğunu anlamaya çalışmaktadır.
Annesi elinde yemek tepsisi odaya girer. Boynundan aşağısı felç olan gencimizin yatağının yanına oturup yemeğini yedirmeye başlar.
(Müzik girer: Metallica’dan “Creeping Death” 03:39’dan itibaren çalmaya başlar.) Müziğin eşliğinde bir süre yemeğini yemesini seyrederiz. Jenerik girer.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Senaryo Yazmak
RastgeleBu kitabta Senaryo ve senarist olmak isteyenler için öğütler ve is icin ne yapmaları gerektiği hakkında bir derleme yaptım.