Loceng besar sekolah sri mesra berbunyi lantang memecah ketenangan seluruh kawasan di sekitarnya.sebentar kemudian terburailah putera-puteri dari perut bangunan sekolah yg indah itu.Lelaki yang berbaju kemas bergitu juga perempuan tidak kalah kemas juga.
Susana di pekarangan sekolah sudah brrtukar corak.Riuh dengan bunyi rnjin-enjin kereta,bas sekolah,skuter yang mengambil putera-puteri di tanjung puteri ini.
Dalam kesibukan kereta-kereta keluar dari ke kawasan sekolah terlihat seorang gadis yg bertubuh.lampai berjalan pantas tanpa menoleh ke kiri atau ke kanan.Langkahnya pendek-pendek tapi kemas,senang mata memandang.Wajah nya cemas seperti ada perkara yang besar membimbangkan nya,dia terus lagi langkah bertambah cepat.
Bas berjalan,berat saja bunyinya.Penumpang di dalam perut bas tidak peduli dengan keadaan yang sesak begitu.Rina bergayut di palang bas bersama penumpang-penumpang yg lain.Jalan demi jalan dilepasi.Tiba di jalan kenangan,loceng ditekan.Rina turun sambil menyinggung orang di kiri kanan.
Bas berlalu.Gadis terus menyeberang pantas menuju ke jalan kenangan.wajah ibunya di ruang matanya.Mama!!keluhnya sendiri.Tidak sedar langkah Rina bertambah cepat.
"Hai! Kenapa pantas benar?kena kejar pontianak?" tegur seorang pemuda lawa.Pemuda berseluar ketat batang paip berambut pendek.
Rina tidak pedulikan kata-kata lrlaki itu tadi."Hoiiii dengar tak!!!sudah lah menyeberang cepat sampai nak langgar orang cakap pun dia tak peduli."! Kata Karim dengan keadaan geram sekali melihat gadis itu terus berlalu bergitu sahaja." Mungkin gadis itu pekak ke..sampai aku jerit panggil dia dengan kuat sekali dia tak dengar!"luah Karim terus belalu pergi setelah mengidup kembali kereta nya tadi.Sampai di hadapan sebuah rumah batu dua tingkat,bercat campur-campur merah muda,putiv kelabu,Rina membelok. Belari-lari anank melintasi pekarangan indah tumah tuan pengarah syarikat export kereta yang terkenal di bandar tanjung puteri.
Sebuah kereta sport yang mewah berwarna biru tersadai di anak tangga rumah,kereta Encik Haikal dan isterinya juga tersadai halaman rumah nya yang dibelakang ruamh mewah tadi.Rumah yang sedikit usang itu diduduki mak nya yang berkerja sebagai pembantu rumah Encik Haikal tadi...Kepada semua yg pernah baca cerita derita rina ini akak bukan tiru cerita itu tapi cerita derita rina itu akak lah yg buat dahulu.akaun akak yg dulu dah tutup skga akak nak buat kembali cerita derita rina dari awal.username zarinliana itu akaun lama akak liunsugit ini akaun akak sekarang.•<>•
YOU ARE READING
DERITA RINA
RomanceMencintaimu bukan kerana harta Mencintaimu bukan kerana rupa Mencintaimu bukan kerana wang Mencintaimu kerana engkau adalah takdir untuk ku.. cerita mengisah kan kehidupan seorang gadis bernama Rina.ketabahan Rina menjalani kehidupan yang penuh d...