Bölüm6: Barınak

2 0 0
                                    

Ark dünyasında olduğumu, etrafım tarih öncesinde yaşayan canlılar ile çevrili olduğunu ve bileğimdeki ismi ark olan çipin bir sebepten beni buraya getirdiğini öğrendikten sonra ne yapmam gerektiğini bi sıraya koydum bunlarda sırası ile:
- Barınak yapmak
- Medeniyetin sembolü olan ateşi yakmak
- Su bulmak
- yiyecek bulmak idi
Bu işleri yapar isem burada rahat edebilirdim aslında bu işler arasında en kolayı ateş yakmaktı cebimdeki zippo çakmakla ateş yakmak çocuk oyuncağıydı,aslında barınak içinse bulunduğum mağarayı bi çeki düzen vermem yeterliydi.
yemek içinse etraftan meyve toplayabilirdim ama elbette siyah olan meyvelere elimi bile sürmem. Su içinse etrafta gezinip bi dere yatağı bulabilirdim.
Çocukluğumdan bu yana hayatta kalma belgesellerinin, kitaplarının,filmlerinin ve oyunlarının büyük bi hayranıyım fakat onca öğrendiğim şeyin birgün işime yarayacağı aklıma gelmezdi hele birde böyle bir dünyada...

Barınak için mağara ağzının üstünden aşağısına doğru birkaç sıra uzun dal veya onun gibi birşeyler dizip mağara ağzına bir kapı yapar isem mağarayı güvenli bi sığınağa çevirebilirdim;
Mağara, ağız genişliği üç metre, yüksekliği ise iki ikibuçuk metreydi, mağara arkaya doğru ise biraz genişliyor ve arkaya doğru ise çapı beş metre genişliğindeki bi yere açılıyordu.
Mağara ağzını kapatma amacıyla etraftaki, bambulardan toplamaya çalıştım
Bambu birçok alanda iş gören harika bir bitkidir hayatta kalmanın dört temel unsurunu içinde barındırır bunlar ise daha önce bahsettiğim gibi ateş, yiyecek, su ve barinak idi.
- kuru bambular ile ateş yakılabilir
- bambu filizleri yenilebilir
- büyük ve kalın olanları,içlerinde rahatlıkla içilebilecek temiz su bulundururlar
- ve bambular ile harika yapılar oluşturulabilir.
Ayrıca bambu esneklik, sağlamlık ve ne kadar büyürse büyüsün dümdüz uzamasıylada bilinmektedir, fakat bir sorun varki oda bana lazım olan kalınlıktaki bambuların bir alet olmadan kesilmesi neredeyse imkansızdır.
Bambu inşaattan, mobilyacılığa
silahçılıktan, (ilkel silahlar) giyime kadar birçok alanda işe yarıyor bu bi gerçek fakat bir alet (balta veya bi bıçak) bulmadan ihtiyacım olan bambulardan toplayamazdım bende necburen çakmakla bi ateş yakıp bambuların alt kısımlarını yakıp zayıf kalan kısımlara ise bi taş vurarak boyları ikibuçuk metre be bacak kalınlığında olan, ihtiyacım kadar bambuyu yaklaşık saat altıya  kadar topladım.
Bambuları yerleştirmek için tüm bambuları, önce birbirine bağlayıp sonrada üç tane daha bambuyla yapay bambu duvarı mağara girişine sabitledim.
Bambu duvarı tek başıma yerine sabitlemeyi mecburen o günün, ertesi gününe bıraktım fakat yinede başardım, yinede işimi sağlama almak için bambuların ve duvar ile mağara ağızı arasındaki tüm açıklıkları bulduğum dere kenarından aldığım suyla yaptığım kerpiç çamuruyla kapattım.
Kapı içinse duvarın bire, iki metre büyüklüğünde bir delik açıp (yakarak açtım) kapının üst kısmınada sarmaşıklar iliştirip içeriden kapatabilecek birde bi kapı yapıp  barınağımı bitirdim.

ARK, Survival Evoled: zamanın dışında bir yerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin