"Jungkook. Jom la kita keluar harini." ajak jimin smbil memakai jaket tebal.
Jungkook mmndng ke luar tingkap. Dia x percaya yg dia akan keluar melihat dunia stelah 13 tahun trkurung di dlm rumah ni.
"Boleh ke?" tnya jungkook. Jimin trsenyum. Dia menarik tngn jungkook yg berlapik sarung tngn itu.
Pintu utama dibukak.
Jungkook trgamam melihat dunia. Dia betul2 xprcaya yg dia dah bebas.
"Yes. Derita aq dh pergi. Thanks god."
Jimin trgelak. Dia berjalan mnuju ke pintu pagar.
"Lets shopping today!"
Jungkook trgamam. Dia da bebas ke?
--
"Kita renovate rmbut kau dulu nak?" tnya jimin. Jungkook hairan."Kenapa? Rmbut aq ok apa." ujar jungkook. Jimin geleng.
"No. Da macam tarzan tau kau nih! Dah jom2!" tngn jungkook ditarik ke kedai rmbut trkenal abe namje. Eh silap. Namjoon.
-
Tergugat iman jimin dngn para2 wanita kt situ.
Jungkook memerhati wjhnya dngn rmbut bru dicermin.
"Hmm mcm pelik je." kata jungkook smbil mnyentuh2 rmbutnya. Jimin menampar bahu jungkook.
"Hensem siot kau! Eyy trgugat iman aq- eh!" trsasul lak.
Jungkook sgera bngun. Jimin mmbayar hrga gunting rmbut tu.
-
"Kau stay kt sini kejap ok? Aq nak pergi kedai tu." arah jimin. Jungkook akur. Dia duduk di kerusi yg disediakan. Cuaca yg sejuk mmbuatkan dia memeluk tubuhnya erat..
"Jungkook."Jungkook trus menoleh ke belakang. Dia trgamam.
"Happy birthday to you,jeon jungkook."
Kek coklat dn diletakkan lilin diatasnya buat jungkook trharu. Jimin mnggariskan snyuman pada wjhnya. Dia labuhkan punggungnya di sbelah jungkook.
"Wish la." arah jimin. Jungkook mnutup matanya rapat2. Beberapa saat kmudian dia kembali mmbukak matanya. Lilin di hdpan matanya ditiup.
"Yeayyy!! Happy birthday!!" jimin trsenyum. Jungkook mnggariskan snyuman gmbira.
--
"Jimin." pnggil jungkook. Matanya fokus pda wjh bersih jimin.Jimin menoleh mmndng ank mata jungkook. Suasana sunyi sbentar.
Dua minit brtatap mata tnpa sbrng suara,akhirnya jimin melarikan pndngn. Dia berdehem.
"Kau nak tnya apa?" tnya jimin smbil mmndng tv. Jungkook trsenyum.
Dia menarik dagu jimin shingga mata mereka kembali bertatapan. Jimin gugup.
"Thanks for everything."
Jimin mnggariskan snyuman.
"Wel-"
Mata jimin trbeliak.
Jntungnya berdetak laju pabila bibir jungkook mndarat di bibirnya.
Mata tajam jungkook menatapnya penuh dalam.
"Eh jimin?"
Bersambung.
Ngeeungeggegege