T W O

338 25 3
                                    

"Tae.. Kenapa appa kau belikan rumh ni?" tnya jimin smbil mngemas2 brgnya. Yelah klau rumah apartment xpa lagi. Ni x rumah agam yg dibelinya. Tu yg hairan.

Taehyung hnya mnggariskan snyuman.

"Ntahlah. Katanya sbgai hadiah untk aq gantikan dia jdi CEO. So mmndngkan rumh ni besar,aq ajak kau stay sini. Ok kan?" ujar taehyung. Jimin diam stelah mndengar jawapan taehyung. Bilik yg sedikit berhabuk itu ditatapnya. Besar wey.

"Kau x rasa mmbazir ke?" tnya jimin. Taehyung berkerut dahi.

"Mksud kau?" tnya taehyung balik. Dia mnyusun buku2 di rak buku dngn teliti.

"Bapak kau beli rumh punya besar last2 dua org je yg tinggal." terang jimin. Taehyung trgelak.

"Hahaha why not right? Kita boleh buat apa2 je kt sini." blas taehyung. Jimin mnghela nafas.

"Tpi sunyilah. Apa kta kita ajak geng kita skali stay sini? Kesian tau diorng bertahun tinggal kt dorm tu. Da mcm longkang rosam je aq tngok dorm dorng." cadang jimin. Taehyung trsenyum.

"Ikut kau lah. Aq xkesah. Lagipun mmg bnyak bilik kt sini. bgus gak cdngan kau." blas taehyung tnpa mmbntah. Jimin trsenyum.

"Hehehe. Aq nak pergi bwh kejap. Paper roger." ujar jimin kmudian bngun.

"Ok jimin. "

Selepas shaja taehyung mmblas,trus dia mngatur lngkah keluar dri bilik tu.

+
Jimin berjalan ke dapur. Keadaan dapur yg bersih seperti stiap hari org membersihkannya mmbuatkan jimin trsenyum. Xperlulah dia mngemas lagi. Malas tau.

Tiba2 matanya fokus pda satu pintu kayu usang di hujung sudut dapur. Perasaan ingin tahu mula mnyebulungi dirinya. Dngn pntas dia berjalan ke pintu itu.

Permukaan pintu itu disentuh.

"Bilik apa eh? Kenapa pintu dia lain dripada yg lain?" tnya jimin pda dirinya. Cuba dia mnolak pintu tu tetapi lngsung x trbuka.

Puas dia mnolak pintu tu namun x berhasil.

"Wui." teguran taehyung buat jimin rasa mcm nak trbng gi kubo trus je. Sakit jntung sia.

"Uih kau buat aq trkejut sia!" marah jimin. Taehyung tersengih.

"Kau buat apa kt sini?" tnya taehyung. Jimin mmndng pintu kayu tu.

"Aq try nk bukk pintu ni tpi lngsung x boleh. Kau ada kunci x?" tnya jimin. Taehyung kerutkan dahinya.

Dia mnolak pintu tu,dan skelip matanya pintu tu trkuak lebar menampakkan suasana ruang itu.

"Rumah ni ada ruang bwh tanah?"

Jimin mlngkah masuk ke dlm ruang bwh tanah tu. Taehyung mngikutinya.

"Besar jugak. Kita boleh jdikan stor." ujar taehyung. jimin diam. Dia lebih fokus pda keadaan skeliling.

"MAK KO IJO!"

Bersambung.
Ay macarena. Jngn lupa votes and follow. Nnti ada followback. Thx :)

ᑭՏYᑕᕼOWhere stories live. Discover now