jungkook memasang wjh kosong manakala jimin cuak.
"Err tae.. Kau da blik eh? Amacam dngn kerja baru kau? Ok?" tnya jimin cuba mngubah topik. Jungkook mmndng taehyung dngn tjm.
"Hmm..not bad.. Tu siapa jimin?" tnya taehyung smbil mnilik lelaki yg lebih kurng sma tinggi dngnnya.
"Er-"
"Nama aq jeon jungkook. Kwn lama jimin." dngn pntas jungkook memotong kata2 jimin. Jimin trgamam.
Taehyung mngerutkan dahi. Setahunya,dia dn jimin da lama berkwan dngn kecik agi,x pernh pulak dia dngr jimin brkwan dngn budk bernama jungkook. Smua bnda akn diberitahu oleh jimin.
"Sejak bila?" tnya taehyung cuba mngacah jungkook. Jungkook trsenyum.
"Dua tahun lepas. Time kau pergi united states mybe." blas jungkook dngn tenang. Jimin trnganga. Mcmmana pulak jungkook boleh tahu?!
Taehyung makin hairan.
"Jimin bgitahu eh?"
Jungkook mmndng jimin tjam. Jimin menangguk setuju.
Suasana snyap kembali. Jungkook mngambil keputusan untk pergi dri situ.
Sebelum dia pergi,smpat dia mmbisikkan sesuatu kepada jimin.
"Dont tell anything to him. Or you'll die."
--
Ugutan jungkook buat jimin x keruan malam tu. Dia tkut dn kekdng cemas. Ntahlah. Hatinya bercelaru."Yah jimin."
Mcm nak trkena serngn jntung je bila disergah begitu. Jimin mmndng taehyung dngn mlas.
"Asl kau x prnh bgitau yg kau kwn ngn mamat tu?" tnya taehyung. Jimin trkedu. X tahu nk jwb apa.
"Er..oh,aq lupa. Lepas kau balik tu,dia pergi luar negara. Sbbtu aq lupa trus psal dia." tipu jimin. Taehyung mnilik riak wjh jimin. Dia dpt rasakan jimin smbunyikan sesuatu.
"Aq tngok dia mcm stranger je. Kau psti yg dia tu kwn kau?" tnya taehyung lagi. Jimin diam sbentr. Kmudian dia mnganggukkan kepalanya.
"Ke-kenapa tae?" tnya jimin cuba mncungkil rhsia. Taehyung mngerling jimin.
"Aq tngok gaya dia,sumpah lain. Cara pndngn dia,mcm dia ada niat lain laa kt kau." jujur taehyung. Jimin telan air liur. Kata2 taehyung dibiarkan tiada jwapan. Akhirnya jimin sndiri yg pening nk pikir.
Bersambung.
Long time no see.