Täpärä pelastuminen

401 23 6
                                    

   "Tuosta mitään selvää saa!" joukkoon liittynyt kolmas mies murahti ja astui eteenpäin. "Vastaa kunnolla! Kidutu!"
Yö täyttyi Dracon tuskanhuudosta, mutta kaupungissa ei joko kuultu, tai välitetty. Harry oli jo ryntäämässä sisään, mutta loukkaantunut jalka petti alta. Harry kumartui tuskissaan alemmas ja yritti konkata eteenpäin huudon tuoman äänen turvin. Harry oli jo niin lähellä miehiä, että taian olisi saanut helposti tähdättyä, mutta Harry ei halunnut ottaa paljastumisen riskiä, vaikka se tuottikin hirvittävästi tuskaa Dracon puolesta.
   "EI! Draco kiljaisi maasta, "Ei ole!"
Miehet vilkaisivat toisiaan ja astuivat kauemmas. Kaksi muuta lähtivät hieman huojuen teltoille päin, mutta Mark jäi Dracon viereen.
   "Sinä pysyt täällä," Mark ärähti ja potkaisi Dracon kauemmas ja lähti myös telttaan.
  
   Harry odotti portilla, kunnes miesten äänet vaimenivat. Hän hiipi lähemmäs aukeaa, jossa Draco makasi täysin liikahtamatta siinä mihin hänet oli jätetty. Harry käveli turtana Dracon luo ja lysähti Dracon vaaleiden hiusten viereen.
   Draco oli kamalassa kunnossa. Hänen kasvonsa olivat täynnä verisiä naarmuja, kaapu oli repeillyt ja käsissä oli syviä haavoja. Harry puri huultaan ja siveli Dracon blondeja hiuksia täysin ajattelematta mitään. Hetken, ehkä tunnin, ehkä muutaman minuutin, kuluttua Harry katseli ympärilleen ja ujutti kätensä Dracon alle valmiina nostamaan hänet ylös. Draco oli edelleen tajuton ja heikko, joten Harry yritti parhaansa mukaan tukea häntä. Poika lepäsi Harryn käsivarsilla puoliksi seisten, kun jokin riuhtaisi Dracon pois Harryn sylistä, ja tyrkkäsi Harryn itsensä toiseen suuntaan. Harryn pää osui portin reunaan ja hän nosti pökertyneenä katseensa ja näki kahden miehen seisovan Dracon edessä ja kolmannen miehen, Markin, kävelevän Harrya kohti raivoisasti.
  "Yritit auttaa kaverisi pakoon vai? Eipä onnistu ei!" Mark jylisi ja löi Harrya lujasti kasvoihin. Harryn silmissä vilisi tähtiä ja hän yritti tarkentaa katseensa Dracoon, joka kyyhötti miesten takana. Mark piti kiinni Harryn kaavun selkämyksestä ja kiskoi hänet lähemmäs muita.
   "Arvasin, että joku yrittää tulla etsimään poikaa," Mark sanoi, muttei erityisesti kenellekään ja kääntyi Harryn puoleen.
   "Tuo poika pysyy täällä niin kauan kunnes hänen isänsä maksaa velkansa!" Mark murahti Harrylle.
   "Aah! Draco siis toimii vain maksuvälineenä kahden miehen velkojen välillä?" Harry uhitteli koittaen pelata aikaa ja keksiä mitä tehdä.
   "Älä sinä yhtään yritä! Malfoy lupasi meille suuria summia jos teemme hänelle työtä!" Toinen mies huusi Dracon vierestä.
   "Tekö ette voi sanoa sitä suoraa hänelle?" Harry kysyi rauhallisesti kuin kysyen huomisen säätä.
   "Luuletkos, että Malfoylta mennään kiltisti kysymään maksaako hän velkansa?" Mark sihahti.
   "Monestikko te olette yrittäneet?" Harry jatkoi rauhassa, vaikka tiesi liikkuvansa vaarallisilla vesillä. Toinen Dracoa vartioineista miehistö lähti kohti Harrya, mutta Mark astui väliin.
   "Mitä jos sinä haet Malfoyn tänne, ja saat hänet maksamaan velkansa?" Mark ehdotti murhanhimoisena, "Tai vannon että kaverisi käy huonosti". Harryn aivot raksuttivat ja heittelivät toinen toistaan vaarallisempia ideoita hänen päähänsä. Harry oli alaikäinen, joten hän ei saisi käyttää taikuutta. Mutta toisaalta kukaan ei voisi todistaa juuri Harryn taikoneen siellä. Suunnitelma alkoi muodostua Harryn päässä ja hän ujutti kätensä taskuunsa ja puristi sormensa sauvan ympärille.
   Kaikki tapahtui yhdessä valon välkähdyksessä. Harry kiskaisi sauvansa esiin tainnutti toisen Dracon vartijoista suoraan rintaan, hyppäsi kauemmas Markista, kierähti ympäri ja iski kokovartalolukolla Markia, osuen vain hipoen ohi. Harry ei jäänyt katselemaan taakseen luullen osuneensa, ja käänsi sauvansa viimeiseen mieheen ja tainnuttaen hänetkin. Harry ontui Dracon luo ja oli nostamaisillaan häntä, kun joku tarttui Harryn vasempaan ranteeseen. Harry kääntyi ympäri kuin salaman iskemänä ja viilsi sauvallaan ilmaa. Ja ihmeen kaupalla Mark päästi irti kuin Harryn käsi olisi polttanut. Harry oli hetken ymmällään, sillä hän ei ollut käyttänyt mitään loitsua, mutta käytti samalla Markin hämmennyksen hyväkseen ja tainnutti hänetkin.
   Harry tiesi, ettei aikaa ollut paljon, ensimmäisenä tainnutetut varkaat heräisivät pian. Draco ei esittänyt minkäänlaisia elonmerkkejä, joten Harry kumartui hänen ylleen, ja pujotti toisen kätensä Dracon selälle ja nosti hänet ylös. Vilkaisten viimeisen kerran varkaita Harry lähti kantamaan Dracoa porttia kohti. Se oli hankalaa, sillä loukkaantunut jalka tykytti Harryn alla, eikä tykännyt yhtään lisäpainosta. Harry tiesi ettei itsekään ollut hyvässä jamassa, mutta Draco oli saatava pois. Kauas tästä paikasta. Heti portilla Harry kääntyi metsään ja ontui mahdollisimman nopeasti metsän suojaan, etsien mahdollisimman suojaista paikkaa, jossa yöpyä. Monelta tunnilta tuntuneen ajan kuluttua Harry löysi suojaisan rotkon ja laski Dracon pehmeille sammalille. Harry laski sauvansa maahan ja kurkotti toiseen taskuunsa, etsien reppua jonka oli ottanut mukaansa. Kauhukseen hän kuitenkin huomasi, että laukkua ei ollut, kun Harry ryhtyi muistelemaan tarkemmin, hän tajusi ettei laukku ollut hänen taskussaan edes kylästä lähtiessä. Ainoa mahdollisuus oli siis, että laukku oli jäänyt varkaille.

Anything for you- DrarryWhere stories live. Discover now