MAFIAS
—chapter 1 : new friend" Are you ready? "
Soalan appa dibiarkan sepi oleh aku. Mata aku merenung jalan raya di hadapan, malas nak pandang muka appa. Tak dapat manfaat pun. Dapat sakit hati je.
Aku dengar keluhan appa. Dalam diam aku tersenyum sinis. Kalau dah penat, kenapa tak berhenti je? Aku dah muak dah.
Penat dengan dia.
" Yuna, pandang muka appa when you talk to me. "
" Don't treat me like your own daughter.. Cukup kau main peranan sebagai suami eomma aku. Kau dengan aku, tak ada kena mengena. Pergi. Aku bencikan kau. "
" YUNA ! "
Tengkingan lelaki itu aku hiraukan. Airpod aku sumbat ke dalam telinga. Boleh bernanah telinga aku dengar suara dia.
ZZAP !
Aku memejamkan mataku apabila airpod aku dirampas dan dicampak kasar. Babilah. Benda alah tu dahla mahal. Aku pandang dia dengan penuh kebencian. Api kemarahan membuak — buak keluar dari hati aku.
" Tolong hormat aku walaupun aku hanya appa tiri kau ! Aku tetap bapak kau, yang patut kau hormat ! " Jerkahnya.
Sudut bibir aku ternaik sedikit. Tawa aku terhambur. Lawak. Lawak bila aku dengar perkataan yang keluar dari mulut dia.
" Listen here , Kim Junmyeon. Aku, takkan sesekali anggap kau bapak aku. Kau kahwin dengan eomma aku sebab kuasa. I don't care about that. Tapi jangan sesekali kau ambil tahu pasal urusan aku. Mind your own fucking business. Do your role as my mother's husband, only. "
Sejurus itu, pintu kereta sportnya aku buka dan tutup kasar. Aku berlari dari dia, lelaki yang kononnya kahwin dengan eomma aku sebab cinta.
Heh, dia tidur dengan perempuan dekat kelab malam setiap minggu. Dia fikir aku tak tahu ke?
Sejak dia datang di hidup aku, semuanya musnah. Impian aku, dan kehidupan aku. All destroyed. Aku dulu masih boleh terima dia, tapi semua berubah bila aku dapat tahu tentang perangai dia.
He fucked up too much.
Aku berhenti. Nafasku termengah —mengah. Penat.
New highschool......
I know your students aren't going to be nice to me. Jadi, aku takkan berpura — pura harapkan kehidupan highschool yang baru.
My life sucks anyway.
.
Mata aku melilau mencari pejabat pengetua sekolah. Inilah padahnya kalau sekolah besar sangat, sampai new student pun tersesat. Menyusahkan.
" Searching for your class? " Suara garau milik seorang lelaki membuatkan aku menoleh ke belakang dengan pantas.
Aku terpaku. Figura lelaki yang menegur aku dipandang sekilas. Wajah dia mirip dengan seseorang yang aku benci. Wajah yang aku nak padam dalam memori aku.
" nothing. Aku boleh cari sendiri. "
Aku memegang tali beg galas aku sebelum aku terus melangkah. Tapi langkahku terhenti bila lelaki tadi tarik beg aku kebelakang.
Sial betullah. Dia nak apa lagi?
" Kau nak apa lagi? Aku dah cakap aku boleh cari sendiri kan? Kau pekak ke? " Aku rentap kasar beg aku dari pegangannya.
Lantaklah beg baru ke apa. Aku tak kisah. Janji aku lepas dari mamat ni. Buat semak pandangan aku je. Ergh!
" save your temper dalam kelas nanti. Jangan nak berkasar sangat dengan aku. Sekarang ni dah waktu rehat. Student boleh ada disekitar kawasan cafeteria je. "
" So? "
Dia mengerutkan kening kepada aku. Diam-diam aku tersenyum nipis. Mimik muka dia lawak betul. Aku betulkan backpack aku, siap sedia untuk pergi.
" so? Itu je yang kau jawap? Paiti. Aku beria‐ria cakap itu je kau jawap. Hmph! "
Lelaki itu memuncungkan bibirnya. Aku hampir saja nak tersenyum, tapi cepat-cepat aku cover muka aku biar jadi emotionless. Aku tak nak dia pandang rendah kepada aku.
Aku menggulingkan mata aku sebelum buka langkah dari situ. Daripada aku duduk dengan dia lebih baik aku puaskan perut aku. Bagi kenyang sikit.
" Bye, boomer. Sorry sebab berkasar dengan kau. Harap-harap kau tak berdendam. "
" Muka aku nampak macam muka pendendam ke? "
" yeah. A little bit. "
Dia membulatkan matanya sebelum dia menyamakan langkah dengan aku. Tangannya pula tangkas memeluk lengan aku. Kepalanya disandarkan di bahu aku.
" Apa kau buat ni, hanat?! "
Aku menjerit terkejut sambil memandang sekeliling. Orang semua memerhati kami dengan pandangan pelik. Mungkin sebab aku bawak beg galas?
Atau sebab mamat gedik ni?
" Alah, relaxlah. Nama aku Boo Seungkwan, orang panggil aku divaboo. Kau? Apa nama kau? Kita jadi kawan boleh? "
Aku pandang Seungkwan dengan pandangan pelik sebelum aku mengeluh.
' maybe it's time for me to have some friends? ' Aku berbisik kecil sebelum mencuri pandangan ke arah Seungkwan.
" alright, Boo. Nama aku Yuna Jung Lexie. Call me Yuna. "
" Kau kacukan ke? Daebak! "
Aku hanya tersenyum, geli hati tengok mamat gedik ni. Hyper semacam aja. Overdose ubat ke gula-gula ni.
" Ya, aku kacuk France. Dah-dah jangan nak teruja sangat. Jom pergi cafe. Perut aku dah buat konsert dah ni. "
" Hah, jom-jom! Kita pergi penuhkan perut kita! "
Mungkin, sekolah baru ni taklah teruk mana.
__________—abang eunwoo korang ada di next chapter ! So, stay tune, okay? Ni gambar Eumwoo dalam cerita ni.
Lots of love from Jaem untuk korang ❣
Love,
JAEMKYUNG.
YOU ARE READING
✓ | ❥mafia chérie ⸙͎۪۫ eunwoo
Random❝ You always drive me insane. Every freaking day ❞ ➛ SUMMARY ✎ Mafia dan gangster, nama yang tidak asing dari telinga manusia. Berjumpa dengan salah satu ahli mafia? Satu mimpi ngeri untuk mereka. Namun, mimpi ngeri tersebut menjadi kenyataan buat...