MAFIAS
—chapter 3 : heartbeats" Want some cakes? "
Aku terkaku. Wajah putih bersih lelaki yang menarik tangan aku dipandang keliru. Muka dia, memang kacak.
Layak digelar face genius. Tapi, sayang.... Tattoos dia sedikit sebanyak dah rosakkan rupa paras dia yang agak keanak-anakan itu.
Aku menelan air liur sebelum aku tarik lembut tangan aku. " T‐takpe.... Aku okay. Got to go. Jalja. "
Aku terus menarik tangan Seungkwan menjauhi Eunwoo. Seungkwan pula setia menggenggam erat lengan aku. Aku mengerling ke arahnya seketika.
Muka Seungkwan pucat.
" Boo, kau okay ke? Kenapa pucat macam vampire ni? " Cemas aku.
Aku pegang kedua - dua pipi Seungkwan. Rambut dia dahlah blonde, ditambah lagi dengan wajah pucat dia, sebijik macam vampire.
Seungkwan hanya mengangguk laju sebelum dia memeluk lengan aku erat. Wajahnya disembamkan ke lengan aku sebelum dia bersuara .
" Aku.... aku takut. Seumur hidup aku, itu first time Eunwoo tegur budak lain selain girlfriend dengan geng dia. "
" Mungkin sebab cake tu? " Bidas aku.
Seungkwan terdiam sebelum dia mengangguk perlahan, mengiakan kata - kata aku.
" Betul juga. Aku cuma risau kalau kau jadi mangsa buli dia. Walaupun kau perempuan, dia takkan bertolak - ansur dengan kau. "
Aku mengusap lengannya perlahan. Cuba menenangkan dia. Haih, seungkwan. Belum sampai sehari lagi aku berkawan dengan dia tapi aku dah selesa.
" Dahlah. Jangan risau. Aku yakin tak ada apa yang jadi. "
Seungkwan memberikan senyuman nipis kepada aku dan kemudiannya kami terus berlalu ke kelas 5 Metal.
.
—third people's p.o.v
" Saya harap semua dapat dapat beri tunjuk ajar. "
Semua mata di dalam kelas tersebut tertumpu kepada Yuna yang sedang kaku di hadapan. Selepas sahaja kebenaran diberi oleh guru mata pelajaran, Yuna terus mengambil tempat di sebelah Seungkwan.
Mujur sahaja, tempat disebelah Seungkwan memang kosong memandangkan seorang pelajar baru sahaja pindah.
" Nasib baik sebelah kau tak ada orang! Kalau tak aku tak tau nak duduk mana! " Ujar Yuna dengan muka lega.
Seungkwan pula hanya tersengih. Dia rapatkan kerusinya dengan kerusi Yuna. Dasar Seungkwan gedik.
Mata - mata pelajar lelaki merenung Seungkwan dengan pandangan mengancam. Gila! Budak cantik yang ada mix masuk kelas, mustahil tak ada yang berkenan.
Masing - masing cemburu melihat keakraban di antara Seungkwan dan Yuna.
" Class, ATTENTION ! "
Semua pelajar memberikan tumpuan kepada Madam Lucy yang sedang menulis sesuatu di buku rekod kelas 5 Metal.
" Since you guys did a god job on making dramas last week. I give you an hour to do your own job. It's up to you to do anything you want. You can eat, sing, or do your undone homeworks. Thank you. "
YOU ARE READING
✓ | ❥mafia chérie ⸙͎۪۫ eunwoo
Random❝ You always drive me insane. Every freaking day ❞ ➛ SUMMARY ✎ Mafia dan gangster, nama yang tidak asing dari telinga manusia. Berjumpa dengan salah satu ahli mafia? Satu mimpi ngeri untuk mereka. Namun, mimpi ngeri tersebut menjadi kenyataan buat...