De zon kwam op. Ik heb geen oog dicht gedaan. Ik heb alleen maar na zitten denken... over Ilse en over gister avond. Er komt een auto de oprijlaan op gereden.
Ik keek van het gras omhoog en zag dat het de zelfde grote jeep van gisteren was. Maar dan met een trailer eraan. Wat moet ik doen? Er heen gaan? Vluchten? 'Storm!' Werd geroepen. 'Storm!' Ik sta met mijn kont naar ze toe en doe net of ik het niet hoor. Wat ik wel zeker weet is dat het niet Ilse is. Het zijn die mannen weer.
'Storm!' Bleef de man roepen. 'Kom maar hij hoort het niet van wegen de wind. zegt 'papa'. 'Ik ga hem wel halen'. Zegt de man met het rode vest. Ik zie in mijn ooghoek dat hij het hek open doet. Hij fluit en roept mijn naam. 'Storm! Kom maar.' Zegt de man. Hij komt steeds dichter bij. En voor ik het eist tilde hij mijn hoofd op en deed hij het halster over mijn hoofd om. Wat moet ik doen? Ik liep met hem mee en hij zei: 'braaf'. De weg van het punt waar ik stond naar het hek leek nu heel lang te duren door al mijn gedachtes. Ik moet iets doen... Maar ik deed niks. Ik word in de trailer gezet en de man stapte in en reed samen met mij weg. Zonder 'papa'.
Waar ga ik naar toe? Naar Ilse? De reis duurde heel lang. Oo een gegeven moment stopte de auto en de moter werd afgezet. De laadklap achter me werd open gedaan en de man kwam via een duurtje in de trailer hij maakte een halsterrouw aan mijn halster. Hij klikte met zijn tong en duuwde tegen mijn borst zodat ik achteruit ging lopen. Ik liep van de lazd klap af en keek rond. Ik zag een stal waar andere paarden te vrede uit een raampje zaten te kijken naar mij. 'Dit is jou nieuwe thuis' werd er naast me gezegt door de man. Er kwam een vrouw uit het huis tegen over de stallen. Daar na kwam een meisje de vrouw achtervolgt. 'Wauw!'riep het meisje. Ik bekeek het meisje goed. Ze is zeker jonger dan Ilse... Ze rend op me af. Daar schrok ik wel een beetje van. Ze aaide me over me snoet en het meisje vroeg aan haar vader: 'Is dit mijn nieuwe paardje papie?' Ik keek naar haar en ze zag er heel heberig uit. 'Jazeker' zegt 'Papie' de man met het rode vest. 'Papie' bracht me naar de stal. We liepen door de gang. De andere paarden volgde me met hun ogen. We luepen helemaal tot het oude van de gang en daar stonden twee legen boxen. Ik werd in een van de boxen gestald. Hij klikte me los en ging de stal uit. Hij sloot de duur avhter zich en liep weg. Ik keek naast me, daar stond een kleine zwarte shetland pony. De shet kwam dichterbij en hinnikte vriendelijk. Ik ging naar het hek tussen mij en de shet toe en we maakte kennis door een bries. De shet gooide zijn hoofd speels in de licht en schude met zijn hoofd. Daarna deed hij iets geks met zijn tanden en liepen. Het leek net of hij lachte. Er kwam een andere meisje de stal in en kwam mijn richting in gelopen. Ze keek me niet aan. Ze liep dierekt naar de zwarte shet naast mij. 'Hey Bo.' Zei het meisje vrolijk tegen de shet. De shetlander begint te hinneke en loopt blij naar het meisje toe. Het meisje doet haar vinger in de lucht en zegt daarbij: 'fleem.' De shetlander doet weer gek met zijn mond. 'Goedzo!' Zegt het meisje. De shet word uit de box gehaald en loopt braaf achter het meisje aan. De man kwam de stal in en liep naar mijn box. Hij haalde me eruit en bracht me naar het weiland. Hij liet me los en ik galoppeerde heel hard weg. Ik stopte in het midden van het weiland. Ik besefte dat dit weiland heel goot was... 3 keer zo groot als mijn 'thuis'. Ik liet mijn hoofd zakken en begon te grazen. Ik zat te denken... klopt het wat doe man zegt? 'Dit is je nieuwe thuis' is dst waar? En Ilse? Waar is Ilse? Ik kerk omhoog. De wind suiste langs me af. Ik keek links en rechts. Ik zag links in de verte een wit paard staan. En rechts stonde bij het hek 2 bruine shetlanders en een bonte shetlander. Ik besefte dat ik nu echt ergens anders was. Ik hoorde ook een snelweg en zag heel veel stal gebouwen om me heen. Is dat dan zoiets als een 'manege' ?
Ben ik dan nu een 'manegepaard' ? Is mijn leven nu compleet veranderd? Is mijn leven nu een leven zonder Ilse? Is dit werkelijk mijn nieuwe 'huis'?