Ik wil niet in de trailer!
Ik hoor Aranka gillend hinniken. En ik doe het terug. 'He! Maak eens niet zo'n herrie! Straks komt er nog iemand. Hij pakt de zweep en geeft hem een zwiep. Maar net op dat moment ren ik net op tijd de trailer in. Ik wil geen zweepslag. Misschien als ik me gehoorzaam gebeurt er niks...De klep gaat achter me dicht. Een auto deur gaat open en weer dicht. De moter word gestart. Ik kijk om me heen. En door het raampje. Waar ga ik naar toe? Ik wil niet weg. Ik stamp tegen de wand van de trailer. Ik voel dat de auto even uit ballens raakt. We rijden het terreinaf..
Waarom neemt hij mij mee? Ik was toch een slecht gevoellige nietsnut... En nu neemt hij me mee. Ik snap echt niks van sommige mensen.Even later stopt de auto. De man stapt de auto uit. Ik hoor dat de man tegen iemand begint te praten.
Hey Robbert!
Jaapie!Jaapie.. zo heet hij dus.
Geen Jaapie. Gewoon Jaap. Ik ben een volwassende vent ja?
Ze beginnen allebei te lachen.
Wat ga je er mee doen?
Ik breng hem naar Robbert.
Waarom niet aan Stefan?
Stefan weet toch niks van paarden.
Tuurlijk wel. Hij verzorgt ze heel goed.
Ja, daarom. Dit paard verdient geen goede zorg.
Waarom verdien ik geen goede zorg.
Waarom moet ik steeds weg. Waarom kon ik niet gewoon in mijn oude vertrouwde wei staan. Dat alles gewoon normaal was.
Ik heb geen thuis meer. Deze vragen spoken al de hele tijd door mijn hoofd.
Zodra ik weer een 'thuis' heb. Waar iemand misschien van me houd. Moet ik weer weg. Misschien heeft het gewoon geen zin om nog zo te doen...
Nou maar kijken waar ik nu naartoe word gebracht. Ergens waar ik blijkbaar de zorg niet krijg..De mannen stappen allebei in en de moter start. Hoelang duurt deze rit nog?
Wanneer is het voorbij? Wanneer is alles weer 'normaal'?