'Hey Jordy.' Zegt de moeder van Anna. 'Hoi?' Zegt jordy verbaast. 'Wat doet u hier?'
'Nou, ik was mijn dochter kwijt. Ze was vanacht in de stallen gebleven.' Verteld de moeder van Anna. 'O.., had je al gehoord dat onze Sanne in coma ligt?' Snikt Silke. (*de moeder van Sanne)
Jordy keek uit het raam en zei: 'ja door dat rotbeest...'
'Ja dat had ik gehoord.... wat erg..' Er viel een lange ongemakkelijke stilte. 'Wat ben je van plan met dat paard Jordy?' Vraagt de moeder van Anna. 'Dat gaat naar de slacht...' verteld hij. 'Maar dat is toch geen oplossing...' zegt de moeder van Anna. 'Jawel... dan zijn we er vanaf...' zegt Jordy.
De moeder van Anna loopt weg en gaat weer naar haar dochter.
De stal deur gaat open. De moeder van Anne.
'En?' Vraagt Anna meteen. Haar moeder schud haar hoofd en kijkt naar de grond. 'Jordy... hij... wil Storm echr naar de slacht brengen. Hij gaat.... vandaag nog.. bellen.' Er viel een stilte en Anna begon te huilen. Ze legde haar hoofd op mijn hals. Willen ze me exht naar de slacht brengen? 'Maar Storm is zo bijzonder.. ze kunnen hem toch niet zomaar afmaken?!' Zegt Anna kwaad maar ze barst daarna weer in huilen uit. 'Sorry meidje.' Zegt haar moeder meelevend. Haar moeder helpt haar mee opstaan en Zegt terwijl ze haar handen opensprijd: 'kom hier' en ze geven elkaar een knuffel.
Ik moet laten zien dat ik bijzondee ben. Sterk, machtig.. maar hoe...?
'Thnx, mam dat je me zo steunt.'
'Hey! Kijk hij probeerd te gaan staan!' Roept haar moeder. Anna gaat de box in en probeerd me te helpen. Ik sta! 'Hij staat!' Roept Anna's moeder van blijdschap. Anna tovert een glimlach op haar gezicht. Nu lijken het tranen van blijdschap en niet meer van verdriet. En dat heb ik Storm berijkt. 'Goedzo Storm. Dit kan je leven redden!' Zegt Anna en ze geeft me een grote knuffel. 'Ik ben trots op je Storm.' Zegt Anna. Dat had ik al een tijd niet meer gehoord... dat iemand trots op mij is..