Nietsnut?

166 17 2
                                    

De zon schijnt door mijn stalraampje. Ik doe mijn ogen open. Anna licht nog bij mij in stal. We zijn in slaap gevallen. Mijn voorbeen doet pijn en bonkt. Een voordeel: Sanne kan even niet op mij rijden...

Anna word wakker. Ze draait haar hoofd naar mij toe. 'Hey vriendje' zegt ze. Anna kijkt naar mijn recher voorbeen. 'Ik zal eens kijken of er wat lekkers voor jou in mijn tas licht.' Zegt ze met een glimlach. Ze staat op en loopt naar haar tas bij de stal van de shetlander. Ze aait de shet en geeft hem een snoepjw uit haar jas zak. Ze komt terug met een grote tros wortels. Ik hinnek. Ze glimlacht naar mij.

Ik probeer op te staan. 'Nee, doe maar niet. Blijf maar liggen.' Zegt Anna. 'Je been moet herstellen.' Ze komt bij mij zitten en geeft een wortel van de tros aan mij. Zelf neemt ze een een worteltje. Ze pakt haar mobiel uit haar broekzak. '12 gemiste oproepen van mijn moeder...' zegt Anna met een zucht. 'Ze weet toch waar ik ben?' Ze legt haar mobiel weer weg en gaat mijn box uit. 'Ik ben zo terug.' Ze loopt naar de voer kar. En gaat de andere paarden voeren. Toen ze allen paarden had gehad kwam zo naar mij met een handje brokken. Anna gaf de brokjes aan mij. 'Kracht voer.' Zegt ze. Ik eet de brokken op. Anna aait mij over mijn neus.

Zij begrijpt me. Ze vind mij geen nietsnut. Als Anna op mij zou willen rijden, mag dat. Alleen dan niet met zadel. Dat vind ik gewoon eng. De deur van de stal vliegt open. Ik schrik en gooi mijn hoofd omhoog. Anna kijkt over de box rand. 'Rustig maar, het is Jordy.' Zegt Anna. Onee, hij is vast niet blij met mij... Jordy komt naar mijn box. Anna staat op. hoi, hoe is het met Sanne?' Vraagt ze ongerust. 'Ze ligt in coma.' Verteld Jordy waarbij hij zijn hand op zijn gezicht legt en weg kijkt. 'Wat... wat erg.' Zegt Anna meelevend.

Jordy draait op en knikt. 'En allemaal door dat stomme beest!' Zegt hij terwijl hij wijst naar mij. 'Maar Storm deed het ook niet expres...' zegr Anna. 'Ja dat zal.' Zegt Jordy.

'De veearts is geweest. Storm's rechter voorbeen is gebroken.' Verteld Anna. 'Nou kunnen we er al helemaal niks meer mee... hij moet naar de slacht!' Zegt Jordy boos. Meent hij dat? Wil hij mij echt naar de slacht brengen...? 'Hoe kun je dat zeggen? Dat meen je toch niet?' Vraagt Anna geschrokken. 'Jawel, we kijken of zijn been hersteld... het meeste geld wat hij nog kan opbrengen is de slacht...' zegt Jordy en hij loopt de stal uit. Anna begint te huilen en laat zich vallen op het stro. 'Hoe kan hij dat zeggen?' Snikt ze. 'Dat kan hij niet doen....'

Zegt ze.

'Ik wil jou niet kwijt....'

Onhandelbaar.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu