d u a

1.6K 213 90
                                    

"I said no! I don't even know her! Macam mana dia boleh end up jadi my girlfriend if I don't even know her name?!" Suasana di dalam bilik mesyuarat itu agak tegang dengan pergaduhan dua insan itu.

Siapa lagi kalau bukan Kim Taehyung dan Bang PD?

"Jeon Dajung. Her name, right? I want you to break up with her." Ujar Bang PD pula membuatkan Taehyung bangkit lalu dia menumbuk meja mesyuarat itu penuh kegeraman.

"I said it clearly that I don't know her!" Usai mengeluarkan kata-kata tersebut, Taehyung terus melangkah keluar dari bilik mesyuarat itu dengan hati yang sakit.

BAM!!

"PD-nim. Joon rasa, kita biar je dulu. Kalau makin teruk baru kita buat sidang media." Ujar Namjoon mencelah apabila Bang PD kelihatan ingin mengamuk dengan lebih teruk usai Taehyung menghempas pintu bilik mesyuarat tersebut.

Bang PD memandang Namjoon dan kemudian memandang ke arah ahli kumpulan BTS yang lain sebelum mengeluh perlahan dan mengangguk akur akan cadangan Namjoon itu.

-

Dajung menarik nafas sedalam yang mungkin sebelum dia mula turun dari keretanya. Dia mengunci keretanya sebelum dia mengorak langkah berjalan masuk ke dalam bangunan dewan kuliah.

"Weyh, Dajung!" Panggilan dari Sojin membuatkan Dajung mengangkat wajah dan memandang ke hadapan. Dajung tersenyum lalu melambai ke arah rakan karibnya itu.

"Jadi, betullah kau-" Dajung terus meletakkan jari telunjuknya ke atas bibir Sojin dan memandang sekeliling.

"Kejap lagi aku story." Dajung memberitahu dan Sojin hanya mengangguk kepalanya setuju.

Sedang mereka berjalan menuju ke dewan kuliah, tiba-tiba seseirang datang menerpa ke arah mereka berdua.

"Kau. Ikut aku sekarang." Terus ditarik tangan Dajung oleh Yeonjun dan dibawa menjauhi Sojin.

"Ish, lepaslah!" Dajung cuba menarik tangannya daripada terus digenggam erat oleh Yeonjun. Pedih rasanya melingkari pergelangan tangannya kerana Yeonjun bagaikan ingin mencengkannya sehingga terputus.

"Lepaslah! Kau ni kenapa?!" Dajung sekali lagi dengan lebih kuat menarik tangannya daripada terus berada di dalam genggaman tangan Yeonjun.

Sakit sial.

"Kau tu yang kenapa, Jeon Dajung?!" Yeonjun menjerkah kembali di hadapan wajah Dajung.

"Sanggup kau buat aku macam ni, Dajung? Aku suka kau dah lam, Dajung? Tapi, apa kau buat? Kau pilih mamat plastik tu daripada aku?!" Jerkahan Yeonjun bergema sedikit di laluan kosong itu membuatkan bahu Dajung sedikit terhinjut.

"Kau takda hak untuk tentukan siapa yang aku akan pilih. You are not my boyfriend nor husband! So, shut the fuck up!" Dajung membalas penuh kegeraman.

"Kau jangan cabar aku, Jeon Dajung."

"Apa, apa? Kau tercabar ke?"

Yeonjun mengetap bibirnya geram sebelum tubuh Dajung ditolak kuat mengenai dinding di laluan kosong itu lalu bibir Dajung diragut kasar, penuh nafsu.

"Emph. Yah!" Dajung terus menolak kuat tubuh Yeonjun daripada terus melekap pada tubuhnya.

Ppang!

Satu tamparan berjaya mendarat di pipi Yeonjun dengan kuat. Mata Dajung berair penuh kemarahan. Dia tidak sangka, ciuman pertamanya terkorban kepada lelaki jijik ini. Dajung terus ingin mengorak langkah pergi dari situ.

Yeonjun kemudiannya tergelak sinis lalu pandangan tajam dilemparkan ke arah Dajung dan tubuh Dajung ditarik dengan kasar sebelum dikunci pada dinding dengan kedua belah bahunya dipegang erat oleh lelaki itu.

Lelaki itu tersenyum sinis sebelum dia mengusap perlahan garisan dagu di wajah Dajung itu.

"Kenapa bukan aku, Jeon Dajung? Kenapa?"

"Lepaskan akulah, Choi Yeonjun! Tolong! To- Emph!" Sekali lagi bibirnya dicium kasar oleh Yeonjun. Air mata Dajung mengalir deras.

Namun, tanpa dijangka, satu tumbukan padu dihadiahkan kepada Yeonjun sehingga tubuh Yeinjun tersungkur jatuh ke lantai. Bibirnya terkoyak menampakkan darah yang setitis demi setitis jatuh.

Seorang lelaki memakai baju putih berjenama Celine dengan seluar slack coklat yang besar berdiri di hadapan Dajung. Topeng muka menyukarkan Dajung untuk mengenali wajah lelaki itu.

Lelaki itu kini mengalihkan pandangannya ke arah Yeonjun yang sedang berusaha untuk bangun dari jatuhnya.

"How dare you touch my girl?" Ujar lelaki itu dengan suara yang serak basah. Dengan tangan kirinya dimasukkan ke dalam poket, tangan kanannya menarik tangan Dajung supaya tubuh Dajung berdiri di belakangnya.

Yeonjun kini berdiri di hadapan lelaki itu sebelum tergelak kecil.

"Berapa banyak lagi lelaki kau ada, Jeon Dajung? Kalau kau pilih aku, aku dapat beri semuanya yang semua lelaki di dunia tak boleh beri pada kau. Kenapa? Tak cukup lagi ke cinta aku pada kau?"

"Bla, bla, bla. Jijik aku dengar ayat kau. Dahlah. Daripada kau bazir masa kau bermadah, ada baiknya kau bagi laluan untuk kami pergi date. Amacam?"

Yeonjun mengetap giginya memandang dengan pandangan tiak puas hati ke arah lelaki yang tidak dikenai itu sebelum dia merengus kasar dan meninggalkan Dajung bersama lelaki itu.

Mereka berdua memandang kelibat Yeonjun yang semakin menghilang sebelum lelaki dia melepaskan pegangannya pada lengan Dajung bersama deheman kecil.

Dajung mengesat air matanya laju usai mendengar deheman kecil ellaki itu menandakan suasana kini teramat janggal buat mereka berdua.

"Erm. T-thanks." Ujar Dajung teragak-agak lalu lelaki itu hanya mengangguk kecil.

"By the way, a-awak siapa?" Soal Dajung. Niatnya baik ingij mengenali lelaki itu supaya dia dapat berterima kasih dengan lebih sopan kata orang.

"Your boyfriend." Jawabnya membuat Dajung terkedu.

What the fucking hell?

"Awak jangan main-main. Saya tengah serius sekarang ni. Kalau saya tahu awak siapa, saya ingat nak belanja awak makan bila-bila. Yelah, nak balas balik jasa awak tolong saya."

Balas Dajung lagi sebelum tergelak kecil.

"I'm also being serious right now, Miss Jeon Dajung. I'm your so-called boyfriend."

Lelaki itu mula membuka topeng muka pada wajahnya lalu dia membetulkan rambutnya yang agak serabai.

Kejap. Macam familiar.

"Kejap. Saya macam kenal awak. Kejap nak ingat." Dajung berkata membuatkan lelaki itu mengeluh kecil.

"Ni aku. Kim Taehyung. Lelaki yang kau tak puas hati dan yang kau gaduh sebab rebut lipbalm semalam. Mind to belanja aku makan lunch harini?"

•••

Sumpah aku yang fangirl lebih tulis benda ni😂

Okaylah. Tu je untuk harini. Next update kita tengoklah bila pula Idae ni akan naik dekat notification wattpad korang. Ahaks. Love yaa😉💜

|√| Love Shot - KTHWhere stories live. Discover now