موده بدموع:-ان....انا....مو....انا موافقه ........لتغمض عينيها بتألم...
جاسم بخبث :-شاطره...
موده بغضب:-بس اوعي تكون فاكر اني وافقت عشان سواد عيونك........انا وافقت وانا مجبوره..............
جاسم ببرود:-وانا ميهمنيش توافقي برضاكي أو غصب عنك....
موده بغضب:-انا عمري ما هشوف زيك......عايز تتجوزني عشان ضربتك قلم.......علي فكره كان ممكن تعقبني عقاب غير ده.......
جاسم ببرود:-خلصتي...
موده بغضب:-انت انسان بارد علي فكره.....وانا مخلصتش ولازم اعرف ليه عايز تتجوزني....لييييييييه
جاسم ببرود:-ملكيش فيه......ولا انتي فاكره اني متجوزك عشان جمالك .....لا فوقي يا ماما انت لسه متعرفيش جاسم الهلالي كويس .....دي الجزمه يلي بيلبسها اغلي منك ومن اهلك...
لتشعر موده بالاهانه:-انتي لو فاكر ان....
ليقاطعها جاسم:-كتب الكتاب بكره.........في ناس بكره هتجيلكم من صالون التحميل....
موده:-انا مش عايزه حا....
ليقاطعها جاسم مره اخري:-انا لما اقول كلمه تتتنفذ.....والا اهلك هيضيعوا.......
موده بسرعه:-لا الا اهلي ......
جاسم بسخرية:-علي أساس ان ليكي اهلا اساسا............
موده بغضب:-قصدك اي....
ليقاطعها صوت اغلاق الهاتف ....
موده بغضب:-انسان معندهوش ذوق ....لتكمل بحزن:-بس هو عاوز يتجوزني ليه.....معقول عايز يتجوزني عشان ضربتوا قلم بسسسي.....بس هو بيعلمني بطريقه مش حلوه قبل ما نتجوز..... امالو هيعمل ايه بعد ما نتجوز.....لا لا فوقي يا موده.....انتي لازم تعلميه الادب ......
لتخرج من غرفتها وتتجه الي عمتها...
موده :-عمتي انا موافقه....اني اني اتجوز جاسم الهلالي
فاطمه بصدمه:-ايييببه.....لتقف :-لا اكيد ليها حل غير انك تتجوزي البني ادم ده...
موده بحزن:-لا ملهاش حل.....دا إنسان قذر خلاني أوفق وانا مجبوره......عشان يعرفني مين هو ويقدر يعمل ايه...
فاطمه وأميره:-بس يا موده....مينف....
لتقاطعهم موده:-ارجوكم خلاص .....انا وافقت ويلي حصل حصل .....
فاطمه:-يعني انتي موافقه برضاكي يا موده.....................
موده:-لا بس....
لتقاطعها فاطمه:-وده اسمه ايه بقي ده اسمه زواج بالاجبار&.....
موده بحزن:-خلاص يلي حصل حصل بقي.......المهم الفرح بكره...
إسراء :-يعني ايه بكره مش هنلحق نجهز حاجه..............
أنت تقرأ
زواج بالاجبار "مكتملة"
Mystery / Thriller"بالعاميه المصريه" للكاتبه :-ايمان عبدالمنصف #جاسم-موده