تجلس والدة عمار مع والدة مي....بينما الابتسامه مشرقه علي وجوههم...
كوثر بأبتسامة:-طبعا يشرفنا اننا ننطلب ايد الانسه مي ...لعمار ابني...
زينب بابتسامه وفرحه:- الشرف ليا ....
كوثر وهي التنظر لمي:-بسم الله ما شاء الله...ذوقك حلو اوي يا عمار...
عمار بفخر :-طبعا...
لتبتسم مي بخجل...
ليبدوء في الحديث عن أشياء مختلفه بخصوص مي وعمار...ليحددو موعد.الزفاف...الذي سيكون بعد ثلاثة اشهر...لتبدء قصة حب ....بين هذا العاشق الولهان...وبين هذه الفتاه التي بدأ قلبها بالدق علي طبول الحب...ولكن هل ستنسي حبها الاول...مع مرور الزمااان....
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في بيت موده...فاطمه بغضب:-استغفر الله العظيم...استهدي بالله يا بنتي واهدي...
أميره ببرود :-انا هاديه بس انتي اللي شايفه عكس كده...
فاطمه بغضب :-وعيبوا ايه الولد...راجل كويس ... ومحترم
أميره بصرامة :-ما سامر كان راجل كويس بردو وطلع خاين في الاخري...غير كده انا مكنتش اعرف أي تفاصيل عن حياة سامر وكان من بلد غير بلدي...وأحمدالخليلي من بلد غير بلدي برود....ومعرفش اي حاجه عن تفاصيل حياتوا...وانا مش مستعده اتخان أو انجرح تاني....
فاطمه بتعب :-يا أميره بنتي ده غير ده...
أميره بهدوء :-ارجوكي يا امي خلاص...الموضوع ده انتهي...وياريت تلمي كل حجتنا من هنا عشان احنا هنرجع اسكندريه بكره الصبح ..
فاطمة :-طب و موده..
أميره بأستغراب :-موده مع جوزها خلاص ..
فاطمه بحزن :-حاضر يا بنتي....
لتتجه أميره الي غرفتها...وتخرج هاتفها...لتتصل بأحد ما..
سامر :-مين...
أميره بهدوء :-انا ...أميره عبد الله...
سامر بغضب :-بتتصلي بالموت بأيدك...
أميره بسخرية :-لا خوفت...لتكمل بجدية :-انا عايزه عنوان آيه مراتك ...
سامر بغضب :-عايزه عنوانها ليه ..
أميره بهدوء :-هرجعهالك...
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في ڤيلا جاسم الهلالي...في غرفة جاسم و موده...
تجلس موده علي الاريكه ...واضعه يدها تحت دقنها بشكل طفولي.....بينما هناك بعض الخصل واقعه علي وجهها...ليكتمل نور القمر..تجلس شارده الذهن...فهي لا تصدق أن جاسم السبب في موت اختها....لان هذا لا يظهر عليه ...ولكن لا يمكنها تصديق قلبها....وتكذيب عينيها التي رات الصور التي تجمع جاسم وإسراء...
أنت تقرأ
زواج بالاجبار "مكتملة"
Mystery / Thriller"بالعاميه المصريه" للكاتبه :-ايمان عبدالمنصف #جاسم-موده