مراد (صديق ادم ):-يا بني كفايه كده.....انتي ممكن تروح مننا..
ادم بغضب :-ملكش دعوه بيا...
وأخذ يسرع في شم الممنوعات..........طرق بقوة الباب في هذا الوقت
شاهر صديقهم بقلق :-في حد فيكم مستني حد....أو بعت يجيب حاجه من برا ...
ليهزوا الإثنين رأسهم دليلا علي لا.......ليبدء الطرق علي الباب يصير اقوي ...
ليفتح مراد بخوف..
مراد بخوف :-مين .....ليفتح عينيه بصدمة.. عندما وجد الشرطة أمامه...
ليدخل رجال الشرطه الي المنزل ...
الشرطي :-يلا يا روح امك انت وهو قدامي...
ادم بتعلثم:-انا مليش دعوه بأي حاجه ..هما هما اللي جابوني هنا...
شاهر بصراخ :-انت كداب ....يا فندم هو اللي جاب المخدرات دي هنا والله...ودي شقة مراد انا مليش دعوه..
مراد :-يا باشا ادم وشاهر هما اللي جم عندي ...
الشرطي بغضب :-خدوهم يلاااااااا...
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في احدي الكافيهات..أحمد بجديه :-نعم يا أنسه جنات ...ايه الموضوع المهم اللي عايزه تقلهولي ..
ارتشفت جنات بعض من الماء ...واردفت :-أستاذ احمد انا مش جايا هنا عشان اقلك رجع اختي سالي ...او اختي سالي ملهاش ذنب ...ولا اي حاجه من دي ...انا عايزه اقلك الحقيقه...
أحمد بأستغراب :-حقيقه ايييييه...
جنات :-سالي و يوسف كانوا متفقين مع بعض ...
أحمد بصدمة :-قصدك ايه...
جنات :-ارجوك متقطعنيش يا أستاذ أحمد ....يوسف صحبك كان متفق مع اختي سالي ...انا مش هقولك أن سالي مظلومة...لأنها هي بنفسها اللي اختارت أنها تكون مع يوسف ....بعد ما يوسف دخل عليها بكلام الحب ....
أحمد بعد فهم وصدمة :-يعني ايه ....ايه الكلام ده........وهي هتتفق مع يوسف علي ايه..
جنات :-حضرتك رفضت أنك تعلب مع جاسم الهلالي ...أو بمعني رفضت أن في صفقه تتم بينك ومبين شركات جاسم الهلالي ...لأن مفيش مقارنه بين شركتك وشركات جاسم الهلالي...وده خلي يوسف اللي هو هدفوا الانتقام من جاسم الهلالي يكرهك لانك رفضت تساعدوا...عشان كده ضحك علي خطيبتك ...عشان ينتقم منك ...وعشان تجبلوا كل اخبارك واخبار جاسم الهلالي بم أنها سكرتيرتك الخاصه...
أحمد بصدمة :-طب انا لما رحت في...
لتقاطعه جنات :-يوسف اللي عمل كده ....عشان يخلص من سالي ....
وقف أحمد بغضب...
أحمد بأحتقار :-حتي لو يوسف السبب في كل كده...ده ميديش الحق لاختك أنها تخوني...
أنت تقرأ
زواج بالاجبار "مكتملة"
Mystery / Thriller"بالعاميه المصريه" للكاتبه :-ايمان عبدالمنصف #جاسم-موده