دخل جاسم الي غرفة موده ...فهو في ط الفتره الاخيره ...كان يأتي الي موده يومياً....لاطمنان عليها .....
جاسم بحزن حقيقي :-موده مش هنرجع بيتنا بقي ......
نظرت له موده بوهن ....فملاحها تغيرت ....اصحبت مجهده من كثرة البكاء....
اقترب منها جاسم ....ليردف بحنان :-موده مينفعش ....تبقي كده ...إسراء ماتت خلاص ...هتقعدي تبكي علي طول....
لتنهار موده في البكاء للمره التي لا تعلم عددها :-يا جاسم دي اختي الوحيده ....عايزني اهدي إذاي ...دي اخر واحده فضلالي من ابويا وامي ....انا مش مصدقه ....إسرااااااء تنتحر ليييييه ....دي طفله .....مكملتش 20سنه حته ...تنتحر ليييه ...........انا بقيت وحيده خلااص..
جاسم :-يا موده انتي مش وحيده انا معاكي .......وعمتك وعمك وناس كتير اوي معاكي .....وإسراء أكيد في مكان تاني ....
ليحتضنها جاسم بحنان ...لتبادله موده ..وتتمسك به بقوه فهي حقا ...تحتاج إلي الحنان..
جاسم وهو مزال محتضنها:-موده عمتك هترجع خلاص.....احنا لازم نرجع بيتنا بقي ...
موده بوهن :-انا مش عايزه ارجع بيت أهلك يا جاسم ..
جاسم بنص ابتسامته :-حاضر ....انتي بس تؤمري........
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في صباح اليوم التاليفي الجامعة
محمد بصرااااخ :-مااااتت.....مااااتتتتت افهم بقي .........
ادم بنفي :-ماتت اذاي ....انا لسه شايفه من يومين .......
محمد بضياع :-معرفش نور...نور....نور صحبتها قلتلي ماتت من اربع ايام ....وماتت منتحره..
ادم بصدمه :-م...م... ماتت بسببي....
محمد.بصراخ وغضب :-ماتت بسببنا الاحنا الاتنين ....انا غلطان اني ساعدتك انك تخطفها ....انا هبلغ عنك وعني....
ادم بصدمه :-لا لا ....انا ممكن اتسجن طول عمري ......واخسر حياتي ومستقبلي...
محمد :-وهي ....وهي خسرت عمرها كله ....ماتت وهي 19سنه....لا قصدي انتحرت بسبب واحد حيوان زيك اغتصبها...
ادم :-انا مكنتش اعرف ان الامور هتوصل لهنا.....بس بس يا محمد اوعي اوعي حد يعرف حاجه. ...هي ماتت وخلصت الحكايه....اما احنا مش مستعدين نخسر عمرنا......
محمد بأستحقار :-انا مش هبلغ عنك أو عني....بس مش عشان خايف ....لا عشان انا اللي بصرف علي امي ....وامي وحيده ....ملهاش حد غيري...
ادم :-ايو...
ليقاطعه محمد بغضب :-انا مش عايز اشوف وشك تاني مش عايز اشوف وشك تاني ....الصداقه اللي بينا انتهت ...
أنت تقرأ
زواج بالاجبار "مكتملة"
Mystery / Thriller"بالعاميه المصريه" للكاتبه :-ايمان عبدالمنصف #جاسم-موده