بدايه الطريق

6K 81 19
                                    

امرأه ولكن متمرده
الجزء التاسع
بدايه الطريق

الفرحه تعم تلك الاماكن التي تكوني موجوده فيها فانتي بحد ذاتك فرحه العمر انتي من تتكلميني وتعلمين ان فرحتك قريبه جدا فرحتك بجواري يسعدني جدا عندما اسمع من بين شفاتك انا احمد الله انك موجود بحياتي تلك الكلمه تجعل ما بداخلك كله يتراقص ويميل يمينا ويسارا من قوتها وشده تاثيرها عليك ... وعندما تقول لها انتي لي وانتي ملكي تجعلها تتاثر حتي انها لا تريد شيئا اخر من تلك الدنيا فقد اشبعت مشاعرك وحركت كل ساكن بداخلك فاصبحت متيم فاقد للوعي كمثل من خبط علي رأسه وفقد الذاكره يكون هذا الاحساس جيدا جدا لانك لا تتذكر احد الا من تريده فقط تختار حبيبك ليكون بجوارك لتهنئ به ويهنئ بك ونحن هنا ننحت الصخر لنري ما نري ونسمع ما نسمع فالكل ينظر وبنتظر ما يحدث انه الحب ياساده يسلب الغقل يريح القلب يسكن بالجسد ....

امراه ولكن متمرده   ..........        الراقي

بدايه الطريق

ناريمان
نعم ياعمي
ام وائل جايه النهارده غشان موضوع الخطوبه
انا مش موافقه ياعمي
ليه يابنتي عاوز افرح بيكي انتي عشان افرح بياسين هو كمان

بابا
نعم يابني
ناريمان مش هتتجوز وائل
ليه يابتي هو وحش او حاجه لا سمح الله
لا مقلتش كده
اومال
عشان  مش هينفع
وليه مش هينفع يابني قلي وجهه نظرك
يابابا وائل شخص كويس بس لسه بيدرس ومش هينفع يتجوزها وهو طالب
وفيها ايه تبقي فتره خطوبه هو فضله السنه دي وهي كمان مافيش مشكله سيبك من الكلام ده انا اتجوزت امك وانا لسه بدرس وكنت انت موجود علي وش الدنيا وانا وهي بندسوا مش مشكله يعني انا هكلمهم يجيوا بالليل ونتفق وخير البر عاجله ..
يابابا...
مالك ياياسين عاوزه تقول ايه خليك واضح وصريح ..
حاضر يابابا
قول
انا عاوز اخطب ناريمان
ده بجد
اه بجد
وفينك من زمان متحركتش غير لما عرفت انها هضيع منك وغيرك هيخطبها عارف يابني انت واضح انك مبتحبهاش لانك لو بتحبها كنت اتحركت من بدري وعملت المستحيل عشانها بس هي كانت قدامك وكنت انت مطمن انها ليك وهتبقي رهن اشارتك بس لما جالها عريس قلبك وجعك وقررت تتكلم لو بتحبها فعلا هتعمل اي حاجه عشانها وتحارب كل الدنيا وانا كان نفسي اسمع منك او تيجي تكلمني انك عاوز بنت عمك لاني فعلا مستخسرها تكون لحد غيرك لان ناريمان معدنها قوي واصيل تشيلك وقت ضيقك وتعرف تصرف بنت بالف راجل ووقت اللزوم تلاقيها جنبك ظهرها في ظهرك ...
يعني افهم من كلامك ايه ياحج
انا ماليش راي غير لما بنت عمك تقول رايها
تمام ياحج
ناريمان
نعم ياعمي
ياسين طالب ايدك موافقه ولا لا
الي تشوفه حضرتك ياعمي
انا بسال سؤال وعاوز اجابه عليه
ياعمي الي تشوفه هيكون صح
طيب تمام انا شايف اننا نكلم وائل يجي هو واهله النهارده ونخلص الموضوع ده لانه شاب كويس وعجبني
لا ياعمي لا
يعني ايه وائل ولا ياسين
ياسين
اه ياولاد الكلاب بتحبوا بعض ومقرطسنا واحنا ولا احنا هنا بس عارفين انا بحمد ربنا ان ده حصل لان دي كانت امنيتي الوحيده انكم تتجوزوا بعض والحمد لله حصل .....
الحمد لله ياحج
هاتولي التليفون

امرأه ولكن متمردة ( مكتمله) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن