Sa fè de semenn depi'm pwentaraket, Yè mwen pale ak manman'm janm te dia li te pedi nimero yo. Antouka li anfom se sa ki enpotan.
Mwen te chita ansanm ak pastè Erod nou t'ap pale. Li te komanse fe mye li soti, li mache, li te menm komanse prepare prèch li pou demen dimanch. De tan n'ap palea li fe'm konnen pastè Belòm mouri kek mwa apre m'te kite pwentaraket.
-Sè Odèt ap viv poukont li kounya. Pa gen kache anko Kalanri. Ou pa't ko dwe ale rete potoprens.
Li ri epi'l di'm: ou genlè pa janm al we'l depi'w laa?-Kay sè Odèt la pa kite bon souvni nan lespri'm. Pastè Bèlòm manke touye'm.
Mwen te gen sèzan lè saa. Pastè Erod pase pranm lakay mwen pou'n al priye on kay on moun ave'l. Li pa't di'm kay ki moun men le'm rive mwen rekonet kay paste bèlòm nan, paske sè odèt se madanm pastè Belòm. Anvanm antre li di m'pa bezwen gen kè sote pastè Belòm al nan misyon. Nou antre le'm rive mwen jwenn Sè odet avek pitit lia, Mari, msonje nonl, li te gen dizan. Sè Odèt mandel poul al jwe deyò. Mwen te chita, Pastè Erod te komanse manyen sè Odèt. Li dim vini tou. nou fè'l a twa.
Nou te apenn fini lè paste belòm vini an. Sè Odèt fè nou kache le tan pou'l fe divesyon pou nou. Pastè Belòm pa't pran li pa't we kiyes ki te anndan kay la men si nou pa kouri li t'ap kenbe nou. Nou te fe rout diferan men se mwen paste Belòm te suiv si se pa't Kleren mpa konn sa'k t'ap rivem.-Mwen poko ale men m'ap panse sou sa.
Sa pral gen nevan depi bagay sa pase si m'ap tounen kay sè Odèt se pou Mari. Nwit mwen te pase avel denyeman kay pastè Erod la sifi pou fem bliye sak te rivem a papal la.
Kou'm sot kay pastè Erod la mwen t'al kay sè Kamèn nou t'ap manje.
-Jozefinn saw gen a Kalanri nou pa janm pale depi lè li vini an?Jozefinn pa reponn. Li kontinye: nou pa ansanm anko? Ou komanse gen laj oui, fom maryew anvanm ale.
Menm moman m'santi komsi manjea vinn anmè. Mwen pa't gen projè marye, pa kounya. Sè kamèn te kontinye mwen mwen t'ap panse a sal sot dia. Sa ka mete nenpot gason malalez pou'l apwoche on demwazel ki siperye pasew intelektyelman oubien nan nenpot lot sans. Men sa pa't rivem a Jozefinn m'te renmenl e anyen pa't ka anpechem di'l sa. Men telman gen bagay mwen pa janm di Jozefinn. Chak jou nan vi'm,m'ap fe on paket efò, m'ap travay sou tet mwen poum amelyore. Se pa on bagay ki fasil men se bi'm, tankou objektif mwen bay tet mwen. Paske pa gen anyen ki fe'm plis plezi ke tande Jozefinn kap dim : Kal mwen fye de ou.
Potoprens yo rele'm mèt. Lè m'ap pase on kote tout moun di: bonjou mèt Kalanri. Mwen met tout diplom mwen nan salon lakay mwen pou tout moun wè yo le yo vinn lakay mwen. Mwen pa't trò fò lekol men mwen pa't kreten tou. Deteminasyonm pèmèt mwen reyisi nan tout sa mwen antreprann. M'ta renmen al Potoprens a Jozefinn. M'ta renmenl we ankadremanm yo ki gen diplom mwen yo, mvle we'l k'ap souri le'l wè ke mpa janm sispann fè progrè. Mvlel wè ke Potoprens m'ap viv nan on bel kay, mwen vlel konnen ke m'travay di ase pou'm jere tet mwen pouko'm.
Nenpot moun ka mande'm poukisa m'ap bay tet mwen problem pou Jozefinn konsa. Nenpot moun ka mande'm poukisa m'pa pran on lot fanm. Nenpot ka di'm eske m'pa wè mwen p'ap bon men pesonn pa konnen. Mwen t'ap fe'l si mwen pa t'ap santi komsi mwen pedi on pati nan mwen. Anfet mwen fèl deja, mfèl e chak jou mpase san li m'santim vid. M'pa jis manke on pati nan mwen, non! m'santim vid. M'al Potoprens mwen fè on pakèt tan m'rankontre on pakèt lòt moun, m'panse sa t'ap edem men on fwa ke'm tounen pwentaraket mwen reyalize ke mwen t'ap fè makak e ke mwen pa ka viv san Jozefinn. Si Jozefinn deside pran on lòt moun, pase li gen dwa saa, mwen vlel konnen ke mwen renmenl. Li chwazi on lot moun men mwen menm, mwen pat on move chwa.
VOUS LISEZ
Jozefinn
Romance"sa pa nomal non pou valè fi ki genyen se yon sel grenn ki atirew. Si ti sel grenn sa pa vle avew, ou ka fou nan mande tet ou si problem nan se pa nan ou li soti men sak pi grav la, ou pa ka jis leve on jou pou di ou pa renmen entel anko. Sa enposib...