Neznáma X

21 2 0
                                    

"Lýdia, poďte prosím k tabuli, " začína sa moja nočná mora, "a vypočítate tento príklad," dopovedal môj rozsudok smrti učiteľ matematiky. Nerozumiem ako mám vypočítať z tých abstraktných obrazov nejakú x.
"Počuli ste ma ?" vyrušil moje myšlienkové pochody, ktoré kráčali čo najďalej od tabule, náš milý matematikár. "Mhh, idem, prepáčte," vykoktala som.
"Tak čím začnete ?" ozval sa učiteľ po dlhej minute ticha, počas ktorej som sa snažila prísť na to čo mám robiť. "Uhm, asi tu... nie myslím tu,..."
"Cŕng, cŕng " slastný zvuk starého zvončeka ukončil moje utrpenie, ale nie nadlho.
"Nebojte sa, tento príklad, ktorý vám vaša spolužiačka nestihla vypočítať, si dáme na domácu úlohu. Plus, jednotku, trojku z tejto strany a päť, šesť, sedem a osem zo strany sto dvadsaťjeden..."
Len pomyslenie na nekonečný zoznam úloh mi zmaril plán na dnešný večer, čistenie zemiakov za príplatok, to je teda plán.

"No, jak dopadla matika ? " prepadla ma Jessica, "stihol ťa vyvolať ?" zavalila má otázkami osoba, ktorá celú hodinu matematiky presedela ticho vzadu a počúvala pesničky, namiesto toho aby podporovala svoju kamarátku.
"Áno stihol," odvrknem jej podráždené, ale Jess vie, že to tak nemyslím.
"Ideš dnes k bratovi do reštiky krájať 'brambory' ?" pokúsila sa o čechizmus moja kolegyňa.
"Nestíham," smutne som jej oznámila a vysvetlila všetko čo máme za domácu, čo na hodine určite prepočula.
"To sa dá veľmi rýchlo poriešiť. Ty a ja si vezmeme matiku so sebou a ten čašník nám to vysvetlí. A hotovo. Problém poriešený," toho čašníka myslela chutného gymnazistu, ktorý brigaduje v už spomínanej reštike.
" Čo mi on vysvetlí, keď mu oči budú visieť len na tebe?!" To sa stalo aj minule. A skončilo sa to neurobenou úlohou pri nádobe so šupkami. Jess mala na druhý deň nečakane rande a ja nečakanú päťku. "Nie, ja si pekne urobím úlohu doma a keď sa mi zvýši čas zájdem za tebou. Spokojná?"
"Nie veľmi, ale dá sa, " odpovie už zasnená Jess. Rýchlo sme sa rozlúčili a ja som ju nechala stáť na zastávke samu.
V autobuse som si hneď našla voľné miesto vedľa okna a zaspala čo sa mi stalo osudným.

I'm not AliceWhere stories live. Discover now