10

40 7 0
                                    

jeonwoneun

"y-yahh! nama aku woneun la"

"hehe aku tahu lah.. tu nickname untuk kau.. aku fikir tau malam semalam nak panggil kau apa" balasnya riang. walaupun aku tak nampak dia tapi aku tahu dia tengah happy sekarang.

"kenapa nak kena bagi nickname pulak? panggil jelah, woneun" tanyaku sambil pout

"taknak! tak special la... kau tak rasa ke lagi comel kalau aku buat nickname untuk kau? lagipun nickname tu, aku sorang je boleh panggil!" terang seokmin.

"jap jap.. i mean.. seokmin sorang je boleh panggil!" seokmin buat suara aegyo dia.

aku hanya mampu tergelak je. blush pun ada.

"elelele asyik asyik blush" tiba tiba seokmin cuit hidung aku.

daripada aku senyum tadi terus bertukar sebab malu.

adu, asyik asyik lupa.. aku yang takleh nampak dia.. bukan dia.

"dah ah kau! kacau je nak tengok tv." aku mengubah topik lalu acah menonton tv.

"alah!!! janganlah merajuk!" kata seokmin lalu memelukku.

dia ni manja la aku rasa. tak habis habis peluk aku em.

dah lama orang tak peluk aku so aku biarkan jelah dia peluk aku. lagipun aku terlalu malas harini.

"kau dah mandi belom?" tanyaku spontan.

"be lom" jawabnya seperti kanak kanak lima tahun.

"patut busuk. dah la pergi mandi aku nak naik atas" kataku lalu bangun dari sofa.

"kau nak mandi jugakkan?" tanya seokmin.

"haah.. wae?" tanyaku balik.

"jom mandi sama sama!!" ajak seokmin.

terkejut beruk aku dibuatnya.

"yyah!! ini bukan dimensi kau la!" marahku lalu menaiki anak tangga.

"alah kau bukannya boleh nampak aku pun" sindir seokmin.

ey dia ni. kalau nak cakap tu pakailah otak!

"memang la aku tak boleh nampak kau. tapi kau boleh nampak aku! pabo" balasku dan terus naik tinggalkan dia di bawah.



kenapa dengan aku ni?? apsal pula aku nak blush bagai. aku bukan suka pun dia! aku tak kenal pun dia.

tok!tok!tok!

aku memandang pintu toilet. eh dia ni nak apa? aku tengah mandi ni kot.

"kenapa??"

"woneun, kau tengah mandi ke?" tanya dia dari luar.

"haah la! kenapa?" tanyaku lagi.

"ouh okay okay! lepas mandi jangan keluar bilik tau? tunggu aku panggil! okay byee!!" balas seokmin lalu tiada lagi kedengaran suara dia.

"eh tapi kenapa??" tanyaku namun tiada sahutan. dia dah turun la tu.

pelik la dia ni adu.

lepas siap mandi, aku hoodie warna dark blue jadi pilihan. aku memang suka pakai hoodie. siapa geng aku? HAHAH

aku baru nak bukak pintu bilik, tapi aku baru teringat seokmin kata jangan keluar so aku duduk dekat katil.

kenapa dia tak bagi keluar? dia terbogel ke? kalau ya pun aku mana boleh nampak dia,kan?

eh tapikannn... sebelum ni dia terbogel ke do? ke dia pakai baju eh? aku tak perasan lah pula bila dia pegang peluk aku bagai.

eh apa aku fikir ni? lantak dialah nak pakai baju ke tak en?!

eh tapi kalau dia mandi dia ada baju tukar ke?

yahhh! jeon woneun stop la siput!!

"woneun! kau dah siap ke??" pintu bilik aku diketuk.

aku pun tutup segala elektrik dalam bilik dan buka pintu aku.

"dah, kenapa ni?" tanyaku cuba untuk mancari badan seokmin.

payah la... macam aku ni mental je cakap sorang sorang. padahal aku tengah cakap dengan seokmin!

"jom ikut aku" balasnya lalu memimpin tanganku menuruni tangga.

"aku bukan budak budaklah seokmin nak pimpin bagai" kataku malas.

"ahh bukan boleh kira kau. dahlah clumsy" balasnya seperti dah kenal aku bertahun sia.

"okay, kajja" seokmin membawaku ke meja makan rumah aku. dia menarik kerusi untuk aku duduk.

aku duduk maybe berhadapan dengan dia? sebab lepas aku duduk kerusi depan aku bergerak.

and i'm impressed siaaa.. dia ke yang masak semua ni?? banyaknya! nampak sedap!

"jeng jeng jeng! breakfast date!" katanya. aku terkebil kebil.

"date?"

"yaaa!! kan kita kena love each other so let's have a date together!" terangnya.

"kau yang masak semua ni seokmin?" tanyaku sambil melihat hidangan satu per satu.

"haah.. lepas habis semua ni kau basuh k. sebab aku dah masak" balasnya.

yaahhh harini hari malas aku laa kenapa aku pulak nak kena basuhhh😭

"macam mana kau tahu masak hidangan dimensi aku?? ke kita makan hidangan yang sama??" tanyaku still lagi kagum.

"hidangan kita lain gila tau.. and aku tahu masak semua ni sebab aku join kelas memasak kat bandar tu maybe dalam 2 tahun lepas? and kau taulahh.. diaorang bukan boleh nampak aku so it's free of charge je aku belajar tauu" terangnya.

"ouhh—" belum sempat aku nak tanya lagi, dia dah potong

"andd nama cikgu yang ajar aku ialah miss kang. huwa aku ingat lagi!" katanya.

"dahlah jom makan!" balasku lalu menyuapkan apa yang ada didepan mata aku.

favourite sia ttoebokki ni!

"aku belajar buat ni time musim bunga, aku belajar buat tu time musim luruh maybe? hah! ni latest! aku belajar buat ni, lepas aku selamatkan kau kat lorong harituuu!" ceritanya sambil sumbat segala makanan dalam mulut aku.

"wow.. sedap sedap" aku cuba untuk bercakap walaupun mulut aku dah penuh dengan makanan yang seokmin masak.

aku syak dia ni mental lah.

eh tak tak! gura gura heheh

aku syak dia ni banyak mulut do.. dari tadi dia asyik bercerita je. tapi makan banyak! aku layankan jelah perangai dia tu.

[ C ] invisible • lsmWhere stories live. Discover now