jeonwoneun
"woneun bangun cepat!!! dah lambat dah ni!!" jerit wonwoo disebalik pintu bilik aku yang berkunci itu. mau bergegar satu taman kalau dia jerit lagi.
aku dengan malasnya bangun dan duduk sebentar di atas katil. sesekali aku melihat arah jam di atas meja sebelah katil aku. heh, awal lagi duh.. wonwoo punya lambat tu takleh bincang.
tanpa berlengahkan masa dan taknak kena marah dengan wonwoo, aku pun bersiap untuk ke sekolah. malas betul nak pergi sekolah. patutnya kementerian bagi cuti 3-4 hari tau tak.. homework dahlah berlambak saem bagi.
selepas memakai uniform sekolah, aku pun menggalas beg dan mengambil phone di atas meja. selepas tu aku pun tutup semua kipas lampu aircond semua dan keluar dari bilik.
"huh lambat la kau ni. tengok dah pukul berapa?" sindir wonwoo yang sedang menyuapkan cereal ke dalam mulutnya. aku melihat ke arah jam dinding rumah.
eleh, baru pukul 7! belom pukul 8 lagi adu dia ni.
aku hanya menjelingnya dan mengambil mangkuk didapur dan letak di atas meja makan. kokocrunch menjadi pilihan aku harini. selepas meletakkan kokocrunch dengan kuantiti yang aku makan, aku pun letak susu dan jamah di hadapan wonwoo.
"kau mimpi apa breakfast tiba tiba?" sindir wonwoo.
"malam semalam still lapar. tu yang aku breakfast harini" balasku sambil laju menjamah kokocrunch.
"tu ah.. tolong orang tak bertempat lagi.. boyfriend kau mana? still tido lagi ke?" sekali lagi wonwoo sindir aku dengan begitu sinis. apa yang dia tak puas hati pun aku taktau. ingatkan dah settle malam semalam adu.
"dia keluar kot. aku tengok kosong je bilik tu" balasku acuh tak acuh.
"sejak ada boyfriend makin bodo kau ye.. KAU BOLEH KE NAMPAK BOYFRIEND KAU TU ADU LA"
eh haahlah. seokmin invisible! KENAPA AKU ASYIK LUPAAA.
"aku kat sini laaa" tiba tiba seokmin menyampuk. satu mangkuk terapung apung di udara dan diletakkan di atas meja dengan perlahan.
"dia ikut kita pergi sekolah ke?" tanya wonwoo. aku hanya mampu mengangkat bahu. sebabnya aku memang taktahu apa function dia bangun awal ni.
"kau kenapa awal sangat bangun? nak ikut kitaorang pergi sekolah ke macam mana?" tanyaku kepada seokmin yang sedang letak kokocrunch dalam mangkuk.
"hah? boleh ikut ke??! waa bestnya!!" balas seokmin excited.
"dia nak ikut" kataku kepada wonwoo dengan selambanya. wonwoo hanya mengangguk malas dan dia terus menghirup susu di dalam mangkuknya.
"nak ikut, cepat sikit. aku bukan orang gaji korang nak tunggu korang bagai" bebel wonwoo lalu tinggalkan kami berdua di meja makan.
"kajja!!" tiba tiba seokmin menghirup susu juga. aku melihat mangkuknya. weh laju siot dia makan!
aku pun jamah cepat cepat kokocrunch ni sebelum wonwoo bebel lagi panjang.
—
"kenapa kau nak ikut sangat?? kalau aku jadi kau, mesti aku duduk rumah je! lagi best tidur" aku bercakap perlahan dengan seokmin sambil mulut aku ditutupi dengan mask hitam. nanti kalau aku tak pakai mask, nampak la pergerakan mulut aku! then, orang kata aku gila pula sebab cakap sorang.
"kau ni! aku tengok best tau pelajar pelajar pergi sekolah, belajar! jumpa kawan!! huwaaa" balas seokmin tersangatlah gembira tak excited. ada juga orang yang suka pergi sekolah..
"dimensi kau takde sekolah ke??" tanyaku secara tiba tiba. tiba tiba pula soalan tu melintas di fikiran hoho.
"ada! tapi tak sebest macam sekolah kaula" balasnya dengan intonasi yang agak menyedihkan.
YOU ARE READING
[ C ] invisible • lsm
Fanfiction' ɪ ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ ʏᴇʀsᴛᴇʀᴅᴀʏ , ᴛᴏᴅᴀʏ , ᴛᴏᴍᴏʀʀᴏᴡ ᴀɴᴅ ғᴏʀᴇᴠᴇʀ ' ______________ "DAHTU KENAPA AKU BOLEH DENGAR SUARA KAU KALAU SEMUA MANUSIA TAK NAMPAK OR DENGAR KAU?!" "maybe kau soulmate aku kot" >wonwalls 2020