Aianos | Forever
“I like you, a lot, mandu..”
“Haerin?” teguran dari Luna buatkan Haerin yang mengelamun itu tersentak.
Tapak tangan yang digunakan untuk menongkat dagu itu terus terus tersasar.
“Eoh, wae- waeyo unnie?” Soal Haerin. Gelabah dia capai beberapa fail yang hampir jatuh. Melihatkan pandangan serta sengihan Luna itu buatkan Haerin mengerutkan dahi.
“Wae?” soal Haerin, pelik.
“Tak adalah, akak dah tiga kali panggil Haerin, but you never answer. Ada masalah ke?” tanya Luna, dia labuhkan punggung diatas kerusi.
Haerin terjeda sebelum dia menghembuskan nafasnya. Gelengan diberikan pada Luna sebagai jawapan.
“Tak adalah, Haerin eum.. not enough sleep.” balas Haerin. Betul apa, semalam lepas Taehyung confess dekat dia. Terus dia tak dapat nak tidur malam.
Because of what?
Because of Taehyung!“Aik? Macam mana boleh tak cukup tidur? Kelmarin Haerin balik awal kan?” ujar Luna. Haerin tersengih kecil.
“Ya, Haerin kena kidnapped dengan bos.” balas Haerin buatkan Luna ketawa kecil.
Beberapa keping kertas yang dia selesai fotostat tadi dia stapler bersama lalu dia masukkan kedalam fail.
Bila Luna melirik sekilas ke arah Haerin, dia berpandangan dengan roh Haera yang berdiri dihadapan meja kerja gadis itu.
Luna menoleh pada Haerin.
“Semuanya dah okay ke, Haerin?” soal Luna. Haerin mendongak, keningnya terjongket satu.
“Apa?”
“Hubungan awak dengan Taehyung?” soal Luna. Haerin diamkan diri seketika.
Dia tak tahu hendak menjawab apa. Sebab dia sendiri tak pasti, hubungan mereka dah okay ataupun tak, ye?
“Err.. not yet?”
“Your sister is here, actually.” kata Luna, serentak Haerin berdiri dari duduknya.
Matanya meliar memandang ke serata tempat. Seram, takut disergah kakaknya, si Haera itu lagi.
“Mana? Mana?”
“Depan awak. Haerin, rilex, dia takkan apa- apa awak. Dia cuma nak tanya. Cepat masalah awak berdua selesai, cepat dia pergi.” kata Luna.
Haerin diamkan diri.
“Ouh.. Haerin.. akan cuba percepatkan proses-”
“Haerin, bos panggil.” ujar salah seorang pekerja yang baru keluar dari ruangan kerja Taehyung itu. Tanpa membuang masa, Haerin capai fail yang Taehyung mahukan sebelum dia melangkah pergi dari situ.
Sempat Luna kenyitkan mata pada Haerin bila gadis itu mahu menutup pintu bilik.
“Ya, there's anything I can help you?” soal Haerin, seperti biasa senyuman lebar dia berikan pada Taehyung.
Tapi pandangan lelaki itu kali ini berbeza, jika dulu Taehyung memandangnya dengan pandangan terpaksa dan dingin, kali ini mata itu memandangnya dengan pandangan lembut dan dalam.
Pandangan yang membuatkan Haerin jadi gemuruh. Terus dia alihkan pandangan.
“About last night-”
“Taehyung, we're not going to talk about that in work time.” balas Haerin. Taehyung diamkan diri, dia lepaskan keluhan kecil.
“Kenapa.. lepas aku dah confess dekat kau semalam, kau nampak macam nak mengelak dari aku sekarang?” soal Taehyung.
Haerin menelan liur.
“Erk.. ma- mana ada.”
“Kau masih tak percayakan aku?” soal Taehyung dengan suara yang rendah.
“Bukan macam tulah, you know me. Saya ni slow orangnya. Bagi saya masa untuk tafsir semuanya, saya masih pelik.”
“Kalau awak sukakan saya dari dulu, why end up being with Haera and not me?” soal Haerin. Taehyung mendiamkan diri.
“You don't know Haera's true colour, aren't you?” soal Taehyung.
Haerin diam. Haera's true colour? Maksudnya apa?
“Tak apalah, back to work. Oh, by the way, Jimin ada bagitau aku yang keluarga kita merancang nak buat family day dekat Resort. 2 days. But i don't know when.” kata Taehyung.
“Ouh..”
“Masa tu aku akan terangkan semuanya. So, I hope my mandu can wait for me.”
“Kenapa bukan sekarang?” soal Haerin.
“Aku tak nak kau tinggalkan aku lagi.”
.
Mandu is dumpling,
not Mandul.😂By the way, only one chapter today.
Arasseo?
[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]
YOU ARE READING
[C] AIANOS | 뷔 ✓
FanfictionPernah dengar istilah bersalin tikar? Yup, bila salah seorang adik beradik meninggal dunia dan bekas isteri atau bekas suami mahukan pengganti dalam kalangan adik beradik. Ya, itulah maksud istilah bersalin tikar. Dan aku, Park Haerin sedang menghad...