Bab 44⌛

4K 605 80
                                    

Aianos | Forever




HAERIN meletakkan beg tangannya diatas meja kerja.

Selesai saja cuti family day kelmarin, mereka sekeluarga balik ke rumah masing- masing.

Termasuklah dia dengan Taehyung. Habis mereka diusik pasal jeritan kelmarin. Hingga perkara itu dibawa-bawa kedalam group Whatsapp.

Good morning, Haerin.” sapa Luna yang baru sampai itu. Beg tangan diletakkan diatas meja kerja. Keningnya dijongketkan.

“Oh ya, macam mana dengan cuti? Best ke?” soal Luna. Terus saja Haerin mengangguk kepalanya, kerusi ditarik lalu Haerin duduk dihadapan meja Luna.

“Unnie.

“Hem?”

Unnie ada dengar berita ke pasal Yoora?” soal Haerin. Terus terjongket kedua kening Luna. Terus saja dia berikan anggukan sebagai jawapan kepada soalan gadis itu.

“Ada juga Haerin, unnie tak sangka yang dia boleh pergi secepat itu. Yalah, baru beberapa hari dia dipecat, tak sangka yang dia akan pergi dari dunia ni.” kata Luna.

“Walaupun perangai dia tu taklah berapa nak baik sangat, tapi akak masih anggap dia rakan sekerja akak.” sambung Luna seraya melabuhkan punggungnya diatas kerusi.

Haerin mendiamkan diri.

Unnie tahu tak yang.. Yoora ada datang ke Resort yang keluarga Haerin pilih untuk menginap?” kata Haerin buatkan Luna mengerutkan dahinya.

“Ha? Dia buat apa kat sana?”

“Dia.. em.. she did something to Taehyung.. dan.. unnie tak rasa ke yang penyebab accident tu adalah Kak Haera?” soal Haerin.

Serentak Luna menoleh memandang ke suatu sudut sebelum melepaskan keluhan kecil.

Yes, your sister did it.” balas Luna.

Haerin menundukkan wajah, rasa bersalah dengan Yoora pun ada jugak tapi itu mungkin sudah ajal gadis itu, kan?

Excuse me, boleh tanya mana satu bilik kerja Kim Taehyung?” soal seseorang serentak Luna dan Haerin mendongak.

Disitu, mereka lihat seorang gadis berparas cantik, mengenakan baju pejabat yang agak kemas yang agak menampakkan tubuhnya berdiri disamping mereka.

“Ini siapa ya?”

“Saya, Maria Kim. Em, pekerja baru dekat sini. Saya perlu berjumpa dengan Bos Kim Taehyung dulu untuk laporkan kehadiran. Boleh saya tahu dimana satu bilik kerjanya?” soal gadis itu lagi.

“Mari saya tunjukkan.” kata Haerin sebelum mengangkat punggung lalu membawa gadis itu ke bilik kerja Taehyung.

Pintu bilik ditolak serentak Taehyung mendongak.

“Em, ada pekerja baru. Maria-”

“Oh, ini Maria Kim yang contact saya semalam tu, kan? Jemputlah duduk. Haerin minta tea lady buatkan minuman.” ucap Taehyung, memotong percakapan Haerin.

Sedikitpun wajah Haerin tidak dipandangnya.

Okay..” jawab Haerin.

Senyuman Taehyung semakin lebar bila gadis bernama Maria itu sudah melabuhkan punggung dikerusi dihadapannya.

Pintu bilik kerja Taehyung ditutup. Haerin cuma menarik nafas sebelum menghembuskannya.

Berusaha untuk mengawal diri agar cemburu tak menguasai dirinya.

Dasar lelaki, pantang nampak perempuan cantik, mulalah nak jadi ulat bulu!

〰〰〰

Masuk waktu makan tengah hari, barulah wanita itu keluar dari bilik kerja Taehyung.

Itupun, Taehyung sudah cukup baik membukakan pintu bilik kerjanya untuk gadis itu.

Haerin yang sedang mencerlung memandangnya itu sedikitpun tidak dipandangnya.

“Haerin, kami keluar lunch awal sikit. Make sure awak semua ikut waktu yang ditetapkan. Saya ada benda yang nak dibincangkan dengan Maria.” pesan Taehyung sebelum beriringan melangkah pergi bersama Maria.

Haerin cuma mengetap bibir, kepala diletakkan diatas meja. Tapak tangan dihentak geram.

Taehyung ni sengaja nak sakitkan hati dia ke apa?!

.

Ayok, tak tahu!

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

[C] AIANOS | 뷔 ✓Where stories live. Discover now