#32 Hlavní hrdinovia a iné oné

489 89 70
                                    

Wattpad: *Sedí na fotelke s rúškom na ksichte, hlavu má zvesenú a položenú v rukách. Jeho telefón leží na stole a už aj z diaľky by si každý všimol, že má na ňom otvorenú svoju vlastnú aplikáciu. Je celá zamorená obálkami, na ktorých je jasne vidieť buď ksichty krásnych dievčat, alebo fascinujúcich chlapcov. Samozrejme, všetci vyzerajú, ako keby ich vystrihli z Calvin Klein katalógu.*

Twitter: *Keď výťah zastaví a otvoria sa dvere, rýchlo sa vovalí do bytu k svojmu spolubývajúcemu a kľakne si pred neho. Jeho priateľ sa však ani nepohol, nepozdravil ho, dokonca mu nevenoval ani jediný pohľad.*

Twitter: Wattie! Už som tu! Zatiaľ to však vyzerá tak, že si sa na mňa tešil asi ako Merkelová na stotisícové vlny utečencov s koronavírusom. Teraz o mňa už nestojíš, čo?

Wattpad: *Odtrhne si ruky od tváre a hodí sa Twittovi okolo krku, pričom mu tak silno plače do ramena, že mu modré sako zmočí ako členovia jeho tímu svoje postele, keď im niekto začne do tváre vyčítať spoplatňovanie príbehov.*

Wattpad: To nie je pravda! Problém je celkom inde!

Twitter: A kde je teda? Dúfam, že nie v Mordore. Poľsko je odtiaľto dosť ďaleko a ešte by sme si museli kupovať aj lístky na bus. Nemôžeme tam predsa len tak vkráčať.

Wattpad: Prestaň citovať Boromira a počúvaj ma, ty explicitný plší vankúš! Som v karanténe, mám sa a predsa na sebe nemôžem nájsť nič na čítanie! Je to ako dívať sa do dekoltu Kim Kardashian a nenájsť prsia!

Twitter: *Začne ho škrabkať po chrbte, pretože keď Wattpad zaťahuje takéto prirovnania do debaty, musí byť situácia už naozaj vážna.*

Twitter: Nuž a z akého dôvodu? Viem, že sa na tebe vyskytuje nekonečné množstvo fanfikcií, ale nájdu sa tam isto aj iné diela, ktoré sa nezapodievajú romantikou na spôsob mumáka.

Wattpad: *Zdrapí ho za límec.*

Wattpad: Zabudol si snáď na všetko, čo som ťa učil? Strácam s tebou čas? Alebo ti úplne vyfučalo z hlavy, ako to na mne vlastne chodí?

Twitter: Nezabudol! Ako by som mohol? Tými svojimi ultimátnymi štipľavými slovami sa vrývaš ľuďom do mozgu.

Wattpad: Tak potom si iste spomínaš, že kvalitné príbehy sú na mne asi také populárne ako Trumpove názory! Tá dnešná generácia totiž do seba pchá dookola to isté. To je ako päť rokov žrať len hranolky s kečupom. Nechápem! Veď nech už im to pripadá akokoľvek dobré, za taký čas ich to predsa musí omrzieť.

Twitter: No, podľa toho, čo hovoríš, ani nie. Ja tomu, úprimne, nerozumiem.

Wattpad: Pozri. Je korona, som tu zavretý, nemôžem ísť ani na ulicu, pretože by na mňa nejaká fest rozrušená fangirl nakašľala a bol by so mnou koniec. V tejto budove nie sú knihy a ja ani len na sebe neviem nájsť nič na čítanie!

Wattpad: *Schytí svoj telefón do ruky a ukážemu sekciu fantasy.*

Wattpad: Vidíš to? Na obálkach samé ženy, ktoré sú, samozrejme, hlavné hrdinky. Občas sa tam vyskytne chlap, aj to preto, lebo je to akási gama, UV, alfa alebo týpek drsný ako šmirgel na brúske a love interest hlavnej hrdinky.

Twitter: Ani tá obrovská nuda ťa nedonúti to prekusnúť?

Wattpad: Nie! Veď to je furt samá vyvolená, samá výnimočná so schopnosťami, aké nemá nikto iný. Samozrejme, musí si nájsť nejakého chlapa, najlepšie dvoch, medzi ktorými si musí vybrať. Proroctvo taktiež nesmie chýbať a ani najväčší záporák sveta, ktorý je zlý pretože mu v detstve niekto ukradol lízatko alebo čo.

Twitter: A čo čakáš, keď si plný násťročných dievčat? Deväťdesiat percent z nich také príbehy miluje. Milostné trojuholníky, láska za päť sekúnd, unikátnosť... Veď ony po tom idú, nie?

Wattpad: Pozri, na sebe by som to ešte pochopil. Lenže... Skús mi vymenovať aspoň päť veľmi známych knižných sérií, kde nie je hlavný hrdina žena, vyvolený, niečím výnimočný alebo sa dozvie, že je výnimočný, nie je tam proroctvo ani láska na prvý pohľad.

Twitter: Čo ja viem? Napríklad Pán prsteňov, Pieseň ľadu a ohňa... Možno Zaklínač, ale toho som nečítal. Len som o tom počul.

Wattpad: *Uškrnie sa.*

Wattpad: Keby som ešte do podmienok pridal "bez sexistických narážok", tvoj výber by sa ešte poriadne okrojil.

Twitter: A z tohto všetkého si vyvodil aký záver, ty podráždený pragmatický kvietok? Že svet sa vo svojej dlhovekosti spojenej s časom a priestorom v celom ľudstve známom vesmíre rúti do záhuby rýchlosťou svetla ako plastová vidlička v mikrovlnke?

Wattpad: *Zase sa rozreve a chytí svojho priateľa za bradu. Pripomína rozheganú Marilyn Monroe, ktorú niekto vyhodil z auta do priekopy a ona potom šla do baru, kde sa na totál sťala a vracala sa domov desať kilometrov po potoku.*

Wattpad: Odporúčanie! Potrebujem odporúčanie na fantasy knihu na mne, ktorá neobsahuje nič z predtým spomenutého a je aspoň trochu kvalitne napísaná. Prosím!

Twitter: Na mňa sa nepozeraj. Ja ti viem akurát tak vymenovať všetkých ľudí, ktorí ešte stále postujú "duckface" memes a myslia si, že je to vtipné, pričom majú v používateľskom mene slovo banán.

Wattpad: *Nachvíľu sa zarazí a súcitne položí Twittovi ruku na rameno.*

Wattpad: Ani ty to nemáš ľahké.

Twitter: Ja viem. Naše preferencie klesajú rýchlejšie ako ekonomika počas korony. A to už je čo povedať.

Wattpad: *Zdvihne sa, odíde ku chladničke, vyberie odtiaľ fľašu červeného vína a dve mliečne čokolády. Všetko položí na stôl pred svojím oranžovým gaučom a uvelebí sa. Chytí do ruky ovládač a zapne si plazmovú telku.*

Twitter: *Prisadne si k nemu a položí mu ruku na koleno, aby si získal jeho pozornosť.*

Twitter: Prosím ťa, čo to zase teraz robíš?

Wattpad: Zachraňujem svetovú civilizáciu tým, že nerobím absolútne nič. Kým mi nikto nepošle odporúčanie, aj tak nemám nič na čítanie.

Twitter: No, čo bolo predtým lenivosťou, stalo sa hrdinstvom.

Twitter: *Vyloží si nohy na stôl, odbalí čokoládu a strčí si do úst celý pásik.*

Twitter: Aspoň, že dávajú Pirátov z Karibiku. Nie je to najúžasnejšie, čo svet videl, ale kapitán Sparrow svoj titul narozdiel od niektorých získal oprávnene. Navyše, Jack a rum je stále lepší love story než Twilight. Bez urážky.

Wattpad: *Napchá si do úst zvyšok čokolády.*

Wattpad: Amen!

Wattpad má v karanténe ťažké časy. Uvidíme, či sa z toho chudák vyhrabe. :D Ďakujem vám všetkým za podporu aj milé ohlasy pri minulej časti. Tentokrát som vás nenechala až tak dlho čakať, pretože som načerpala chuť do písania. Snáď sa vám táto "kapitola" páčila. Tak zase nabudúce! Hlavne zostaňte zdraví!

Čo keby bol Wattpad človekom?Where stories live. Discover now