8 - Gastrik

159 14 107
                                    

-Yeon pov-

Damn !

Terbangun lambat pula ! Dah lah harini ada test ! Ouh damn !

Kelas Namjoon oppa pula tu!

Matilah aku!

Aku terus berlari menuju ke bilik air.

Bukk !

Aduh! asal pintu ni takleh buka. Ahh sudah.

Aku memulas tombol pintu banyak kali. Haishh asal pula pintu ni buat hal. Aku menendang pintu bilik air. Tak guna betul. Time tengah dalam kecemasan la kau pun nak buat hal.

Tetiba pintu tandas dibuka dari dalam. Dan munculah seketul suami derhaka aku. Dia memandang aku pelik.

Ehhh kejap. Apa yang dia buat dalam bilik aku?!

Bilik sendiri ada kan kenapa semak dekat sini ni?!

"Awak buat apa dekat bilik Yeon ni!" jerit aku. Jimin memandang aku atas bawah.

"Apa kau ni. Lupa dah ke kita sekrang ni dah tidur sebilik." kata Jimin dan jalan melepasi aku.

Apa dia merepek ni. Bila masa dia cakap. Kee aku yang tak ingat.

Ahhh lantaklah! Sekarang ni aku dah lambat!

"AAHHHH! dah lambattt!!"

-skip-

Aku berlari menuju kelas. Sarapan semua aku tak sempat. Gastrik kau tolong jangan buat hal okay.

Sampai je dihadapan kelas. Aku mengambil nafas panjang.

Yes! Joon oppa tak masuk lagi. Aku mengambil tempat duduk aku. Alaa kenapa jauh sangat dengan arnab bebal ni.

"Okay class take a seat and keep queit." kata Prof Namjoon bila dia ah masuk kelas.

"Semua hadirkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Semua hadirkan. Ada yang absence ke." tanya dia. Semua menggeleng.

"Nice. Take this paper and you guys may begin your test." kata prof Joon dan menhulurkan kertas test.

Kejap aku dah study ke belum ek. Semalam aku buat apa haa. Aduh asal boleh lupa ni.

-1 jam kemudian-

Ni soalan apa! Halah asal susah sangat ni. Ni soalan math ke bi!

Nak drop boleh tak aduhhh.. Aku fed up ah macam ni.

Aku memandang classmate aku. Ada yang tidur, ada yang tengah meniru, ada yang tengah makan?

Apa pelik betul kelas aku ni.

Aku menggaru kepala aku. Boleh petak kepala aku macam ni.

Kejap kelas ni sampai pukul brapa?

Damn... sampai tengah hari. Harap perut ni tak buat hal lah. Haraplaah


(og) Promise me - PJMWhere stories live. Discover now