13

636 17 0
                                    

Bella

Aku tak tau mood apa yang merasuk aku pagi ni untuk berjogging. Sedang aku mencari tempat di mana yang sesuai untuk berehat setelah berlari anak , aku terpandang seseorang di bawah pokok yang membelakangi aku.

Aku tak tau kenapa kaki aku bawa aku ke arah situ. Baru beberapa langkah , aku dah boleh teka siapa orang tu. Raf!!

Hati aku sedikit berbunga bila tengok raf ada di situ. Dengan berani nya aku tegur raf. Muka dia yang terkejut tu buat hati aku berasa gembira. She so cute!

Aku sedikit hampa bila dia tak kenal aku. 'Nampak sangat aku tak penting' nak penting macam mana kenal pun baru minggu lepas. Tak lama lepas tu raf ingat aku walau pun sedikit lambat. Tak pelah asal dia ingat nama aku.

Aku sedikit terganggu bila raf pandang aku dari atas sampai bawah. Aku saja je soal dia macam tu tapi jwapan yang dia bagi buat aku sedikit hampa 'tak cantik ke aku?'

Tapi kata kata raf selepas tu buat aku sedikit malu, pipi aku yang dia mulai kelihatan merah aku sembunyi kan dengan memandang ke tempat lain mengelakan raf tengok.

________

Ajakan dari raf buat aku sedikit terkedu. 'What?! Dia nak hantar aku?' Aku cuba bagi alasan sebab aku masih malu dengan apa yang jadi tadi walaupun hanya sedikit pujian dah mampu buat aku berdebar ni kan pulak nak naik motor sama dengan dia.

Aku sedikit teragak nak menyambut huluran raf, tapi bila tengok muka raf yang mengangkat kening buat hati aku semakin berdebar. Aku sambut huluran dia dan pandang bawa bila raf sebuk mengikat tali topi keledar di kepala Ku

Dengan pelahan aku memanjat motor raf 'ya ampun tinggi nya motor ni' aku memegang bahu raf untuk menyimbang kan badan agar tidak jatuh semasa menaiki motor nya.

"Duduk bagus bagus, selesakan diri takut terjatuh nanti" kata kata raf aku ikut sebab aku takut jatuh. 'Gile tak takut, motor dia ni boleh tahan tinggi oi.kalau jatuh ni conform sakit , tiga hari dua malam kat hospital nanti'

"Ok aku nak gerak dah ni"

Aku sedikit terkejut bila dah bergerak menyebab kan aku terpeluk pinggang raf dengan erat. Bukan nak ambil kesempatan ehh. Dapat aku rasakan masa terhenti.

"Rumah kau mana satu?" Soal raf dengan kuat buat aku mengangkat sedikit kepala untk mencari rumah kak ain

"Tu yang ada kereta Mercedes Benz warna merah" balas Ku dengan nada yang tinggi

Raf hanya mengangguk kepala sebelum memberhenti kan motor nya betul betul di depan rumah kak ain. Aku turun dengan berhati hati takut terkena ekzos motor.

"Sini saya tolong buka kan" kata raf buat aku tersentak dari mencuba buka tali topi keledar

Dengan senang raf membuka topi keledar tu. Aku hanya tersengih dengan ke'noob'an aku .

"Thanks sebab hantar kan" ucap Ku dengan senyuman ke arah raf

"Hahaha sokey, saya balik dulu" aku hanya menganggukn kepala Dan melambai ke arah raf

Setelah raf hilang dari pndngan, aku masuk ke dalam rumah dengan sengih dan sedikit rasa happy.

"Dah kenapa sengih sensorang tu?" Kata kata kak ain buat sengih aku semakin besar

"Tak de pe lah kak"

"Sapa yang hantar tadi tu?" Aku tau kak ain akan tanya soalan tu

"Kawan , raf nama dia"

LoVe Or LeAvEWhere stories live. Discover now