30

579 22 0
                                    

Raf

Selepas makan aku terus bersiap siap. Aku kena jumpa dengan cik Amanda. Aku hanya mengenakan kemeja biru laut dan seluar slack fit.

Aku menuju ke arah cermin dan mengambil contect lens aku. Aku kelip kelip mata bila dah melekap contect lens di mata. Buka saja mata sya berdiri bersandar di pintu.

Aku ambil jel rambut dan mengayakan rambut aku. (anggap saja style rambut raf macam yang dekat gambar atas)

"nak pergi mana?" Soal sya

Setelah siap aku pun mengambil slang beg aku tak lupa juga phone dompet dan vape. Semua tu aku simpan dalam beg kecuali phone.

"nak jumpa orang jap" balas ku bila berdiri di depan nya.

"kalau macam tu aku ikut lah. Kau tolong hantar aku balik" kata nya smbil mengambil barang barang nya

Aku dah blur hanya memandang sya yang kehulu hilir. "abis tu qis?"

"dia dah jalan tadi. Ada benda nak uruskan kata dia tadi" balas sya

Aku mengangguk kepala sebelum jalan turun bawah. Sampai saja di bawah aku nampak yang izz tengah duduk sambil main Xbox di ruang tamu.

"oii study oii, next week exam" kata ku dan duduk di sofa single.

"nanti nanti lah. Kau nak pergi mana nih" kata izz yang tak mengalih pandangan dia pada TV

"jom raf"

Aku memandang sya yang menuruni tangga. Laju nya turun, nak pergi mana laju laju nih.

"oky lah izz aku gerak dulu. Bye"

____________

Setelah setengah jam memandu sampai juga di depan rumah agam keluaga sya. Aku memandang ke arah nya.

"So, kita jumpa lagi mybe nanti" kata Ku dengan senyuman di bibir

"Yup, kita akan jumpa lgi nanti." Balas sya sambil tadahkn tangan kanannya ke arah Ku

Aku mengangkat kening sebelah tanda hairan . 'dia nak salam ke?'

"Phone" kata sya sepatah.

"Lahh, cakap lah dari awal" aku bagi phone aku pada sya. Sya menaip sesuatu sebelum phone dia berbunyi.

"Nah, nak tunggu awak bagi no phone ,tahun depan pun tak bagi"

Aku tersengih sambil ambil phone aku yang dihulurkn sya.

"Sorry"

"Nah it's okay, see you soon" kata nya sebelum keluar dari kereta. Aku hanya mengangguk sambil mata memandang screen phone.

Aku menoleh ke tempat duduk sebelah bila terdengar pintu kereta dibuka semula. Chup!

Bibir aku dengan sya bercantum tanpa sengaja. Mata aku dah terbutang , terkejut.

Sya memejamkn mata dan memperdalamkn lgi ciuman. Di hisap bibir bawah aku. Aku sedikit terbuai sebelum bunyi phone buat aku Dan sya tersentak.

Aku terus menolok pelahan bahu sya sebelum menjawab call.

"Hello"

Aku hanya menjeling sekilas sya di sebelah. Jelas muka dia merah padam sambil dia menyentuh bibir nya.

__________

Aku meruap pelahan muka sebelum keluar dari kereta. Kejadian tadi masih lekat dalam otak aku. Aku berjalan dengan sedikit laju bila melihat jam yang aku lambat untuk berjumpa dengan orang.

Masuk saja dalam restoren , aku terus pergi ke arah seorang perempuan yang berpakaian  formal.

"Sorry lambat" kata Ku setalah duduk di kerusi hadapan nya

Dia memandang aku dengan sedikit hairan sebelum tersenyum kecil. Aku dah buat muka kenapa.

"Sejak bila tengku pandai pakai lipstick" kata nya buat aku sedikit tersentak. Aku terus menyentuh bawah bibir Ku. Sebelum dia menolak pelahan tangan aku Dan mengelap bibir bawah aku dengan napkin.

Aku dah tersengih sambil menusap belakang leher.

"First time pakai lipstick eh? Sampai comot macam nih?"

Aku tergelak pelahan untuk hilang kn rasa gugup yang bertandang di hati.

"Tak de lah cik Amanda"

Cik Amanda dah ketawa pelahan sambil menggeleng kepala pelahan. "Apa apa jelah raf"

Muka aku dah terasa panas. Malu yaoll

LoVe Or LeAvEWhere stories live. Discover now