Raf
Aku terus berlari menuju ke emergency wad. Dari jauh aku nampak ramai yang menunggu di depan pintu emergency wad. Aku terus lajukan langkah aku sebelum langkah aku terhenti.
"Maaf kami tak dapat selamat kan anak puan sri"
Badan aku terus terkaku, terasa berat kaki ingin melangkah. Puan Sri Aminah dah terjatuh duduk menangis meraung dengan prof di sebelah nya yang turut menangis sambil cuba memujuk puan sir aminah.
Fikiran aku terasa kosong, bunyi jeritan dan raungan kesedihan tidak memberi kesan pada Ku. Aku bagai di dunia sendiri. Berdiri dan tak dapat untuk membuat apa apa.
Hanya satu saja di fikiran aku masa ni, Sya!!
___________
Aku bersandar di kereta sambil menunggu sya. Nak merokok tak boleh, kang ada pula yang merajuk nanti. So, aku termenung lah.
"Fiqah"
Aku toleh memandang sya di sebelah. Aku terpegun melihat penampilan nya malam nih.
"Awak lawa lawa nak ngorat sapa nih?" Ujar Ku sebelum ketawa kecil
Sya dah mencebik bibir. "Saya ngorat orang lain betul betul baru tau"
"Alololo, sorry lah saya gurau je" aku terus memeluk nya dari tepi.
"Jom nanti lambat" aku terus membuka pintu kereta untuk sya. Sya masuk dengan bebelan kecil
"Orang pakai cantik cantik bukan nya nak puji"
Aku tersengih kecil sebelum menutup pintu kereta dan berlari anak menuju ke tempat pemandu.
"Tersengih sengih" mulut sya dah memuncung panjang bila aku masuk kereta
"Hahaha, awak sentiasa cantik di mata saya, sya" kata Ku dan mengeyit sebelah mata sebelum memandu pergi.
___________
Aku memandang sepi jasad sya yang di kebumikan di tanah perkuburan. Aku menutup mata Dan mengetap gigi, kepala di tundukan sedikit dan mencengkam erat hujung baju melayu Ku bila jasad sya di tanam. SAKIT!!!
YOU ARE READING
LoVe Or LeAvE
Romance"Aku takut"-Raf "Kenapa kau jadi macam ni fiqah"-Sya _________ "Aku cintakan kau sya"- Amirul "Ak...ak..aku"- Raf _________ "Maafkan aku"-Raf _________ TAK SEMESTINYA MEMILIH PERGI MENINGGALKAN CINTA ITU JALAN YANG TERBAIK. DAN TAK SEMESTINYA JUGA...