21

574 25 0
                                    

RAf

Aku tersenyum kelat memandang ke arah mereka. Kenapa time macam ni korang muncul. Kenapa tak last chapter ke baru muncul.

"weii fiqah, kau banyak berubah siot!. Aku hampir hampir tak cam kau" kata amer bekas classmate aku.

"Raf, panggil aku raf" kata ku sedikit dingin. Amer sedikit tersentak begi tu juga dengan mereka yang lain. Terdapat mirul , sya,ika dan siti di belakang amer.

"ah sorry lah" kata amer dengan senyuman kelat

Aku mengangguk kepala tanda tak apa. Sebelum memandang izz di sebelah aku

"kenal kan kawan aku, izz. Izz kenalkan ex classmates aku, Amer. Yang belakang tu mirul, sya, ika dan siti" kata ku bersaja, sekadar berkenalan. Bila aku sebut nama sya dan mirul aku menggengam tapak tangan aku. Shit!!

Mereka bersalaman, bila tiba giliran aku. Aku sedikit teragak agak nak menyalam tangan mereka.

"kalau tak da apa apa lagi, aku belah dulu" pamit aku pada mereka. Baru saja nak mengorak langkah ada tangan yang menahan aku dengan memegang tangan kiri aku.

"fiqah" kata nya pelahan. Aku menggenggam tapak tangan kanan aku. ERAT DAN MENGIGIL seperti menahan sakit.

Aku berpaling memandang nya, tepat pada mata nya. Dan masa seakan akan berhenti. Sebelum aku mengalih kan pandangan aku ke arah lain. Dan silap aku, aku terpandang mirul. Secara automatik aku menarik tangan aku yang dari tadi dalam pegangan sya.

__________

Aku duduk di kerusi sambil mengosok tapak tangan aku. Kaki aku sedikit menggigil, aku tak tau kenapa aku perlu rasa nervos.

Sya di sebelah aku hanya mendiam kan diri dari tadi. Aku memandang nya sekilas sebelum aku hulurkan paper beg kepada nya. Hadiah ni memang aku belikan untuk adik prof, dan tak sangka pulak yang sya ni adik tiri prof.

"nah ambik lah, happy birthday" kata ku dengan dingin

Dia memandang dan tak mengambil paper beg tersebut. Aku mengeluh pelahan sebelum meletakkan paper beg tersebut di lantai sebelahnya.

Aku memandang sekeliling dan terhenti pada sekumpulan remaja iaitu amer mereka orang, izz juga berada di situ tengah berbual dengan qis.

"kenapa?" Soalan sya buat aku berpaling menghadap nya

Dia memandang aku, mata nya berair dan sedikit merah. 'ah sudah. Jangan lah nangis'

"kenapa kau jadi macam ni, fiqah?" Soal nya lagi sedikit pelahan.

Aku ketawa kecil sambil menggeleng pelahan. "kena-kenapa dengan aku?" Soal ku kembali dan membalas tatapan matanya

"you..you change. You dont like.." Dia mengeluh pelahan sebelum menyambungkan kata katanya "kau tak macam fiqah yang aku kenal"

Kata kata sya buat aku sedikit marah. Aku gelak sinis sambil menggigit pelahan bibir bawah.

"kau yakin ke kenal aku ,sya?"

Sya tersentak bila terdengar respon aku. Tak lama tu air matanya jatuh pelahan di pipinya. Aku membuang pandang ke arah lain, figura izz menyapa pandangan aku. Dia mendongak sedikit kepalanya tanda kenapa. Aku mengeleng kepala.

Bunyi esakan sya membuat aku memandang nya. "oh sya jangan lah nangis" pujuk ku cemas.

Yela, birthday girl tetiba nangis sapa je tak takut. Kang tak pasal pasal aku kena marah dah tu kena halau sebab buat anak tuan rumah ni nangis.

Aku terus duduk mutut di hadapan nya dan teragak agak memeluknya. Aku cuba memujuk nya dengan mengosok belakang badan nya. Debaran di dada aku cuba abaikan

"shuh jangan nangis, nanti bodygurd keluarga kau tumbuk aku sebab buat kau nangis. Dah la bila kau nangis kau nampak buruk" Pujuk ku dengan terselit gurauan.

Sya memukul bahu ku pelahan sebelum membalas pelukan aku. Aku tersenyum kecil dengan respon dia. 'Haih lah sya, kau buat aku gila'

"aku rindu kau fiqah" katanya dalam esakan dan buat dada aku semakin berdebar.

&&%&%&%&%

Yoww readers semua, enjoy this story?? Ke tak?? Kalau ya, jangan lupa vote. Dan kalau tak, aku tak leh buat ape lah eh. HAHAHAHA

Aku nak bagi tau yang aku ada buat second story GxG iaitu FAKE LOVE. Cerita kan tentang seorang gadis yang player dan fall in love dengan seorang gadis yang hyper. Nak tau jalan cerita selanjut nya?? Korang pergi account profile aku , tekan 'works' and then korang pergi lah buka Fake love dan baca. Jangan lupa vote, share and comment yer

So, support lah karya aku yang tak seberapa nih. Jangan lupa vote and save dalam libry korang.

Enjoy!!!!!

#dontforgetfollowme;P

LoVe Or LeAvEWhere stories live. Discover now