Raf
Aku menggaru kepala dengan pelahan. Lama aku memandang tubuh yang kaku tido di atas katil aku.
"nak kejut ke tak?" Soal ku pada diri sendiri
Aku begerak ke arah sya yang masih tido dan duduk di hujung katil.
"sya, bangun" kejut ku pelahan lebih kepada membisik. Aku tak reti kejut orang oi. Kalau kejutkan izz reti lah aku. Baling kerusi meja dekat izz, bangun lah dia tu nanti.
Aku terkebil kebil memandang sya yang mengeliat kecil. "sya bangun"
Sya masih tidak merespon. Aku dekat kan muka ke arah muka dia dan tinggalkan beberapa inci sebagai jarak kami.
Aku renung kening mata dia sebelum beralih ke mata jatuh ke hidung dan berhenti di bibir dia yang pink tu. Lama aku tenung
"sya bangun" bisik ku pelahan
Sya membuka matanya dan sempat menjilat bibir dia. Mata aku yang masih tenung di situ terkebil kebil. Sexy
"kenapa ni?" Soal dia dengan suara serak bangun tido
"tak de, dah nak dekat pukul 9 pagi dah ni" kata ku dan melompat kecil ke tempat kosong di sebelah nya.
Aku duduk bersandar di kepala katil sambil bermain phone. Sya bangun dari baring dan duduk di hujung katil. Dia mengeliat kecil sebelum mencapai phone dia.
"izz dengan qis dah bangun ke?" Soal sya
"tak tau" balas aku yang masih fokus bermain phone. Worms zone aku main dengan fokus nak push level jap sebab nak beli worm baru.
Sya bangun berdiri sambil mengikat rambut jadi bun.
"raf" panggilan dari sya aku abaikan. Game lagi penting sekarang nih. Dah nak sampai sejuta dah nih.
Aku sedikit tersentak bila sya tiba tiba duduk di paha aku. Tapi aku masih fokus pada game worms zone.
"jangan kacau lah sya. Pergi main jauh jauh sana"
"amboi ingat aku ni budak kecil ke?" Kata sya sebelum bangun dan berlalu ke arah tandas sempat dia ambil towel aku.
___________
"raf, ada baju tak. Aku lupa lah aku tak da baju spay."
Aku yang fokus baca pada email yang baru aku dapat dari cik amanda terus mengalih pandangan ke arah sya yang masih berdiri di depan pintu.
Mood aku yang lari tadi terus berlari lagi jauh dari aku bila sya hanya berkemban.Panas!! Asal aku rasa panas tiba tiba nih.
"erhm! Kau ambil lah mana mana baju dalam almari tu" kata ku dengan mata yang masih memerhati sya.
Tok tok!!
Bunyi ketukkan buat aku dan sya mengalih ke arah pintu.
"sya!?" Jerit qis sambil berselang seli dengan bunyi ketukan
"ya?!" Jawab sya yang sambung kembali menyelongkar baju baju aku dalam almari.
"kau ada bawa baju lebih tak?!"
"tak da lah! Aku pinjam baju raf"
Aku duduk sambil selang seli memandang sya dan pintu. Kesian nye dua dua tak da bawa baju.
"ouh kalau macam tu tak pa lah" dengan itu aku dengar bunyi tapak kaki yang kian menjauh.
"dah kenapa buat muka macam tu?" Soal sya buat aku tersentak. Aku tersengih bila sedar yang mulut aku tadi ternganga.
__________
Aku turun tangga dengan laju sambil bermain phone. Sampai saja bawah aku terus duduk di sebelah izz yang tengah tengok cerita anime di TV.
Sya dan qis dekat dapur tengah siap kan sarapan kami pagi tu.
"so, kau dengan sya macam mana?" Soal izz buat aku mengalih kan pandangan ke arah nya.
"oky je, tak de apa yang berubah"
Izz hanya menganggun kepala sebagai balasan. "best tido sekatil dengan dia?" Izz menganggkat kening dia beberapa kali dengan senyuman mengejek
"boleh lah. Ada bantal peluk baru" balas ku dengan bersaja sebelum kami dua gelak bersama sama
"izz raf , jom makan" pangil qis buat kan izz dengan laju banggun dan berlari anak ke arah dapur
Aku dengan malas berjalan ke arah dapur. Aku ni jarang nak makan pagi ni. Tapi bila teringat kan yang ada bidadari yang masak buat rasa nak makan saja.
YOU ARE READING
LoVe Or LeAvE
Romance"Aku takut"-Raf "Kenapa kau jadi macam ni fiqah"-Sya _________ "Aku cintakan kau sya"- Amirul "Ak...ak..aku"- Raf _________ "Maafkan aku"-Raf _________ TAK SEMESTINYA MEMILIH PERGI MENINGGALKAN CINTA ITU JALAN YANG TERBAIK. DAN TAK SEMESTINYA JUGA...