39

596 20 0
                                    

Sya

Aku terus keluar dari kereta raf. Muka yang merah aku cuba tutup dengan bag tanggan,. Tak nak orang tengok muka aku yang tengah merah.

Sampai saja di lif aku terus masuk kedalam. Nasib baik tak da sapa lagi nak masuk dalam lif. Aku lepas kan keluahan kecil.

Bila teringat balik kejadian tadi buat muka aku makin merah. Dapat aku rasakan yang muka aku berbahang. Sedaya upaya aku hilangkan bayangan tersebut.

Ting!!

Bunyi lif menyentak aku yang tengah mengeleng kepala. Aku terus keluar dari lif. Dan menuju ke arah office aku di hujung sana.

"Haah? Kenapa laju sangat jalan ni?" Soal abang khasyaraf

Aku toleh memandang nya. Abang Khasyaraf tengah memegang secawan coffee. Aku tersengih kecil sebelum berjalan pelahan ke arah office

"Sya ada kerja nak buat dulu. BYE!" Selepas berkata aku terus masuk ke dalam office.

_______________

Aku tak dapat fokus dengan kerja bila asyik terbayang kejadian di mana raf mencium bibir ku.

"Aduhh, nyah lah kau dari otak aku" kata ku sambil mengurut pelahan kepala

Tok tok!!

Bunyi ketukan pintu buat aku tersentak kecil sebelum membetulkan duduk ku.

"Masuk!"

Aisha masuk sambil membawa tab di tangannya.

"Cik sya... Nanti malam cik sya ada dinner dengan client dari C'O Holding" pesan Aisha sambil mata nya memandang ke screen tab

"Ouh! Ok , hari ni ke?" Soal ku sambil cuba membaca tulisan di document depan ku. Bayangan kejadian tadi masih berlegar di fikiran

"Er tak silap saya tadi , saya ada kata 'nanti' kn?" Kata Aisha dengan muka sedikit berkerut

"Erk, ah ya ada ada. Sorry, silap saya" kata ku sedikit gagap. Muka aku dah merah sebab malu akan diri sendiri yang tak fokus.

"Eh tak pa cik. Kalau tak da apa apa lagi saya keluar dulu"

Aku mengangguk kepala sebagai arahan. Aku bersandar penat sambil menutup mata. Aku tersenyum kecil bila terkenang moment sweet yang raf wujudkan.

Raf! Orang yang dah mula bertahta di hati

________________

Aku berjalan lemah keluar dari office. Sampai tempat Aisha , PA ku. Aku berhenti seketika. Melihat aku di depan meja nya, Aisha terus berdiri.

"Ya, cik?"

"Ada dinner dengan client kan hari ni? Dekat mana?" Soal ku tanpa berlenggah

"Er sorry Sabah tak inform dekat cik. Dinner ni nanti dekat restoren thai"

Aku hanya mengangguk kepala tanda paham. "Ok lah , saya pergi dulu" aku berlalu pergi menuju ke lif sempat Aisha memohon maaf atas kesilapan nya tadi dn aku hanya menganggkat tangan kanan tanda tak mengapa

Sampai saja di parkir lot, aku terus menekan butang unlock di kunci. Baru saja nak start enjen kereta aku terpandang keychain pemberian raf. Aku tersenyum kecil bila teringat kejadian di mana first date kami dua, raf beria ingin membeli keychain tersebut.

"Kita beli ni eh? Di sebab kan ni ada dua pasang, jadi satu dalam kereta awak satu lagi dalam kereta saya"

Sejak kenal raf ni, hidup aku terasa happy. Dia tak bukan fiqah yang aku kenal dulu. Aku terus mengstart ejen kerta dan memandu. Aku berhenti bila lampu di traffic light bertukar merah.

Aku tetiba teringat janji kami dua untuk dinner bersama aku try call dia. Namun hanya voicemail yang menjawab. Aku try lagi call buat kali yg ke dua tapi keputusan tetap sama , hanya voicemail. Aku terus menaip message kepada nya dalam masa yang sama lampu traffic light brtukar warna. Aku pun menukar gear dan terus memecut laju. 

PON!!!!!!

Aku memandang ke depan,aku tersentak bila ada sebuah lori datng dari bertentangan.

BAMMM!!!
Srettttt!!!

Sedaya upaya aku membuka mata yang terasa berat.

"Tolong" kata ku lemah sebelum semua nya gelap

#####

HEYO READERS!! NEW CHAP NEW POV 😂 jgn lupa vote share and comment... Stay tuned next chap

ENJOY!!!

LoVe Or LeAvEWhere stories live. Discover now