Věznice na této lodi nebyla příliš velká. Mohla jsem napočítat maximálně pět cel, z toho jedna byla obsazena mým druhem. Již převlečen do palubního oblečení seděl na něčem co měla být asi postel. Bez přestání koukal do rohu cely, ani jedinkrát se nerozhlédl. Jako kdyby neměl v plánu vůbec utéct, ale proč? Strážných tu moc nebylo, takže byla větší šance uniknout z cely a nadále i z celé lodi.
Málo strážců byla výhoda i pro mne. Bylo snažší předstírat, že patřím mezi strojní personál a jen jsem přišla něco opravit do věznice. Pro lepší splinutí jsem si dokonce sehnala i nějáké nářadí ze strojovny, které bych pravděpodobně mohla potřebovat. Doufám že nikomu nebude chybět, přeci jen se válelo všude možně.
. . .
Již ošetřen a převlečen vkročil vysoký brunet spolu s Vulkáncem a ještě třetím mužem do věznice. Neznámý muž spolu s Vulkáncem měli modré uniformy narozdíl od bruneta, který ji měl žlutou. Asi podle barev rozlišují postavení na lodi? Je to jedna z možností.
Jejich rozhovor šel slyšet na míle daleko. Netajili se zájmem a uznáním, že vězeň, kterého právě zajali je úžasný bojovník, všechny svými schopnostmi vyvedl z míry. A to ho zatím viděli jenom bojovat. Prolítlo mi hlavou.
"Proč se krucinál vzdal?" otázal se mě neznámý muž. Byl nižší než jeho doprovod. Tmavší hnědé vlasy a bouřkově modré oči. Postava udržovaná ale moc velký fanda do sportu to nebude. Víc jsem si toho všimnout nestihla, ale to nejdůležitější jsem zjistila: pokud se mi postaví do cesty, nebude mi dělat problém ho zneškodnit, s Vulkáncem už to tak jednoduché nebude.
"To nevím, když vlastnoručně vyřídil celou skupinu Klingonů. Jak to udělal?" Vyšší brunet nic nechápe. "Zdá se, že máme na palubě nadčlověka." Vulkánec se do rozhovoru nemíní zapojit.
Kdyby jste jenom věděli.
Trojice mužů prošla kolem mě bez jediného pohledu a já tak zůstala i nadále naprosto nepovšimnuta. Došli až ke Khánově cele. Jako první začal mluvit neznámý. Chtěl vzorek krve, což je velive nebezpečné a zároveň mi to poskytlo informaci, že neznámý je lékař. Už ho nemusím oslovovat neznámý. Naši krev by jsme neměli nikomu poskytovat. Kvůli našemu vylepšení má naše krev vysoce funkční léčivou hodnotu. S jedinou iněkcí naší krve by jste dokázali vyléčit jakoukoliv nemoc nebo dokonce oživit krátce mrtvé (lidé, kteří zemřeli hodinu až dvě zpátky). ale ve špatných rukách by to mohla být i katastrofická zbraň. Jaká ironie. Já sama o sobě jsem dokonalá zbraň. Pousměju se nad svými myšlenkovými pochody a dál věnuju pozornost mužům u cely.
"Proč neletíme, kapitáne?"
Chvilkové ticho protne hluboký melodický hlas, který jsem už více jak 300 let neslyšela. Pořád je to pro mé uši rajská hudba. Po těle mi naskáče husí kůže.
Takže ten vysoký brunet je kapitán téhle lodi? No nemůžu popřít, že role kapitána se k němu hodí, ale nejde mi do hlavy, proč velitel celé lodi osobně letí na nepřátelskou planetu, jen aby zajmul jednoho zločince. Vždyť by mohl začít válku. Na celé té situaci mi něco nesedí.
"Že by nečekaná porucha nejspíš varpjádra, vás uvěznila na okraji klingonského prostoru." Nebyla to otázka nýbrž prosté konstatování skutečnosti. Ten temperament a jeho planoucí oči, co dávají ostatním vědět, že on je lepší, že má o momentální situaci mnohem lepší informace než nejlepší myslitelé na této lodi. Vždy byl dokonce chytřejší než my ostatní.
"Odkud tohle víte?" Doktor tím jen potvrdí pravdivost jeho slov. Než však stihne říct něco dalšího, kapitán ho zastaví. V jeho postoji se skrývá potlačovaný hněv a úzkost.
"Myslím že by se vám moje jasnozřivost mohla hodit, kapitáne." Jmenovaný raději mlčel. Pouze vraždil vězně dál pohledem. Má jen kousek od výbuchu vzteku. Vím nad čím přemýšlí, tenhle pohled jsem viděla již tolikrát. Ta nejistota jestli udělal správně, že nechal Khána živého, jestli by nebylo lepší, kdyby ho rovnou zabil.
Po odebrání krve pošle kapitán doktora zpět do laboratoře a sám má v plánu vytratit se se společníkem pryč. Avšak zastaví ho Khánova další slova.
"Když mě budete ignorovat, každý na téhle lodi zemře."
----------------
Tak jo je tady další část a já doufám že se vám líbí. Jestli tam jsou nějáké chyby tak se omlouvám a budu ráda když mě na ně upozorníte, protože můj počítač mi odmítá ukazovat pravopisné chyby.
Lokigirl.