البارت السابع

1.1K 37 3
                                    

(اميري القاسي 👸🏻🤴🏻)                               في مستشفي الامير الجندي "تحديدا في قسم الكلي"            
  (روما):اووف اظن كدا خالصت شرح علي كل الماكينات ينفع اروح بقا.           
   (امير )بعند:لا مش ممكن ي انسه لسه اتبقا ماكينات الدور التاني من قسم الكلي.                   (روما) بتعب:بس ده مش دوري ي دكتور انا قسمي هنا بس وهنا شغلي وكمان الوقت أتأخر اوووي.                  ( امير) بعصبيه وقسوه:هنا مفيش حاجه اسمها دوري او قسمي انتي هنا بتشتغلي عندي انا وانا الي احدد تشتغلي اي وتمشي امتي.          
   (روما) بجديه :لا حضرتك انا جايه هنا في قسم الكلي الاول وليا ومواعيد محدده اجي وامشي فيها وفي عقد بينص علي كدا.                 ( امير)بسخريه :هههههه وانتي مقراءتيش الجزء الي بيقول "في حاله وجود امور طارئه في قسم اخر يجب تنفيذ الاوامر والمساعده هذا القسم" ولا اقولك مقراءتيش بردو جزء "يجب تنفيذ اوامر الطبيب المعالج ومدير المستشفي في جميع اوامرهم بدون مخالفه" .          
(روما) بصدمه وشويه و هاتعيط😢 :لا انا مقراءتش الحاجات دي ازاي كانت موجوده ومش اخد بالي.      (علشان تكون نصيحه بجد ي بنات مش توقعوا علي اي حاجه من غير ماتقراءوها كويسه واكتر من مره بلاش التسرع بلليز و اهو اكبر مثال روما والي هايحصل فيها بسببب التسرع. 🙄🙄🙄🤦🏻‍♀👌🏻)     
  (امير)  ببتسامه نصر 😌😎:معرفش بقا انتي مش قراءتيهم ازاي.           
    (روما) بشجاعه:مممم طب وانا اي يثبتلي انك بتتكلم صح انا مقراءتش حاجات زي دي. (اذكا اخواتك ياختي 😏😕).         
       (امير) بسخريه😋:عادي سهله تعالي معايه مكتبي افرجك العقود الي انتي واقعتي عليهم بخط ايدك ي انسه.          
       (روما) :ماشي اتفضل فرجني انا مش وثقه في كلمك اصلا.    
        (امير )بعصبيه:بلاش تتحديني ي طفله انتي.                     (روما) بستفزاز:انا اتحداك واتحدا عشره زي امثالك الي بيستخدموا منصبهم في القسوه وبهدله الناس.                        ( امير) بعصبيه:طيب تعالي المكتب شوفي العقود تعالي.           
     (روما)بشجاعه مزيفه: ماشي اتفضل.                                            🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀في منزل دنيا.              (عفاف):انا مش عارفه اتشكرك ازاي بجد علي كل الي عملته انت انقذت اغلي ما عند وهم بناتي الاتنين .                     
       (احمد):مفيش شكر مابينا ي خالتي كل الي انا عاوزه انك تعتبريني زي ابنك ولو عوزتي اي حاجه مهم كانت رني عليا بس وحضرتك دالواتي بقا معاكي رقمي ومع الانسه دنيا كمان.       
     (عفاف):ربنا يحرصك ويخاليك لاهلك يارب ي يابني بجد انت راجل ابن حلال.                (احمد):امين يارب ربنا يخاليكي ليهم يارب يلا بقا بإذن انا علشان الوقت أتأخر  وحمدله علي سلامه البنات.                   
     (عفاف):الله يسلامك ي يابني مع الف سلامه وبجد ياريت ترجع تزرنا تاني .             (احمد )بنظره ذات معني:ان شاء الله قريب. 🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂ في منزل روما      
    (الحج عبدلله)بقلق علي روما : لا كدا الوقت اتاخر اوووي وانا استنينت هنا بما فيه الكفايه.                                         (ريهام): قولت الغايب حاجته   معه  يمكن جت حاله طارئه وعطلتها.                       
    ( الحج عبدلله):بس لا الوقت أتأخر اوووي انا  هاروحلها.           🧚🏻‍♂🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀في مستشفي الامير الجندي. تحديداً   في مكتب امير ......                   
   (امير) بستفزاز:اقراءي العقد كويس اهو  بقا بين ايديكي ومطلعتش بكذب عليكي يعني.               (روما) بصدمه:لا مش معقول ازاي كل ده مكتوب وانا مقراءتش  حاجه منهم وكمان مكتوب ان في شرط جزائي في حاله لو سبت الشغل في المستشفي بإرتي  قبل سنه علي الاقل لزم ادفعه لا  ببجد مستحيل ده مبلغ كبير جدا  أنت اكيد بتهزر.          
     (امير) بسخريه:وانا هاهزر معاكي ليه بنت خالتي انتي مثلا فوقي ي حببتي انتي في مكان شغل لزما تعرفي انتي بتعملي اي كويس ابل ماتتهوري كدا.                       (روما )بعصبيه:انت كذاب وغبي  لاني مقراءتش الكلام ده ابل كدا.............  انت الي تلقيك زود الكلام ده علشان عاوز تزلني وتنتقم  مني بسبب  القلم إلي عطتهولك يوم الحادث وبالرغم من اني ندمت اني ضربتك كدا قولت عيب ميصحش وهو مكنش قصده يضربك بالعربيه  بس لا تعرف انت تستأهل اكتر من قلم ولو لزم الأمر هاقرره تاني وقررت دالواتي اني هانتقم منك على إلي عملته فيه مهم محصل.       (امير)ويذهب في اتجاه روما بعصبيه :انتي ازاي بتتكلمي معايه كدا ازود اي ي متخلفه انتي  بلاش تتحديني ي روما احسنلك  .          
  ( روما) وهي تتراجع للخلف حتي اللتصقت بالحائط :ابعد عني ملكش دعوه اتحداك ولا لا انا حره .    
      امير وقد حصرها بزراعيه :لا مش حره ي روما  انتي ليا لوحدي 🥰🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♀🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂استوب ي فنان  🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂🧚🏻‍♂♥بقلمي ✒Rahma♥

اميري القاسي (حكم الواصيه يتحول لعشق الاحبه)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن