البارت الواحد والعشرون(اميري القاسي)
بسم الله الرحمن الرحيم.
بقلمي Rahma Ramzy
وفاء بزعيق:انتي ازاي كدا دي صحبتك وبتحبك جدا.
دنيا بقسوه:ملكيش دعوه وبعدين انتي لزقلها ليه الفتره دي عاوزه منها اي.
وفاء :وانتي مالك دي بقت صحبتي واختي وكل حاجه ابعدي عنها انتي بس بشرك ده.
دنيا بستفزاز:شري وصحبك لا وكمان اختك هههه شري ده انتي ملكيش علاقه بيه وعارفه لو قولتي لروما حاجه والله ساعتها هاتهمك انتي مش انا.
وفاء:انتي ليه بتعملي كدا هاتستفادي اي وليه عاوزه الناس دي تخطفها.
دنيا وهي طالعه من الاوضه:ملكيش فيه انا حظرتك ي وفاء .
🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️
في مستشفي الجندي.ريهام :الحمدلله دايما متجمعين يارب ويكون الحج عبدلله معانا وبالف سلامه.
روما وامير:امين يارب
امير:طب تعالي اوصلكم البيت انهادا وتبقوا تعالو بكره تاني بس روحي ارتاحي شويه في بيتكم ي امي اي رايك.
روما:اها ي ماما ارجوكي تعالي نروح علشان ترتاحي شويه وبكره نيجي.
ريهام:لا مش هاسيب باباكي هنا لوحده.
امير:هو مش لوحده ابدا انا معين فريق طبي كامل يبقا في خدتمته ويقدم الرعايه الطيبه للحج عبدلله اطمني وكدا كدا
مش هاينفع حد يشوفه ابدا الفتره دي هو هايفضل في العنايه المركزه لغيت مايفوق والحاله تستقر .ريهام :انا مش عارفه اشكرك ازاي بجد ي ابني حاضر هاروح البيت.
امير بهزار:تاني بشكرك هو في اي مفيش سمعان كلام ولا اي .
ريهام و روما بضحك:ههههه لا خلاص تمام ي فندم.
امير:ههه لا حقيقي بنت ومامتها اووي اتكلمتم في نفس الوقت ونفس الكلام ههههههه.
روما وحضنت مامتها:ماما دي قلبي اصلا ياخاليكي ليا انتي وبابا ومحمد يارب مليش غيركم اصلا ويارب تفضل الضحكه تلي وشك كدا دايما.
ريهام بحنيه :حبيبت ماما ي روحي انتي امين يارب ويخاليكم ليا .
امير بطريقه مضحكه:هاعيط انا كدا.
ريهام وروما:ههههههههه طب يلا بينا.
روما:انا هاجيب محمد علشان نايم.
امير :لا استني انا هاشيله لمي حجتكم انتو بس .
روما ببتسامه :حاضر.
🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️
في مصنع مواد غذائيه( مكتب فؤاد)
وسام( زوجه فؤاد وبتشتغل معه في المصنع):فؤاد مش حاسس اسم عايلة البنت دي مش غريب علينافؤاد:عندك حق ي وسام .
وسام:ممم انا حاسه ان في شبه كبير في الاسم بين البنت الي سجنتك وبنت الي مايتسمي .
فؤاد:ده لو طلعت بنت الي مايتسمي فعلا يبقا عقبها اضاعف معايا.
وسام:هو احنا مش كنا خلصنا منه بقا ومن صحابك الزفت دول.
فؤاد بشرود:شكله التاريخ بيعيد نفسه .
🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️🗯️
في عربيه اميرريهام:مقولتليش ي امير يابني احنا لغيت دالواتي مش نعرف عنك حاجه خالص.
امير :هههه هاتعرفوا كل حاجه عني اول ما الحج عبدلله يقوم بسلامه .
روما:اي الغموض ده انا حاسه اني في فيلم ابيض واسود قديم اوووي هههههههه.
ريهام :بس ي لمضه يلا وصلنا .
محمد بنعاس :ماما يلا ننزل عاوز اكمل نوم.
امير:هههه انت نايم من الصبح يابني في اي.
محمد بمشاكسه : اخيرا مش بروح المدرسه فاباخد راحتي في النوم بقا المدرسه دي حاجه مزعجه.
امير :ههههه طب يلا ي لمض روح كمل نوم .
ونزلوا ريهام ومحمد .
روما :انا عاوزه اشكر حضرتك جدا علي وقفتك جمبنا ومش تقولي مش تشكريني لاني لزم اشكرك انت الوحيد الي وقفت جمب عايلتي وانقذتها.
امير :طيب ي ستي العفو مش هاقولك مش تشكريني .
روما :ممكن اسالك سؤال.
امير:اتفضلي
روما بتوتر:انت ازاي كدا .
امير ببتسامه خبث:ازاي اي يعني قصدك اي.
روما بتوتر وبترجع شعرها لورا من الاحراج:ازاي يعني شخصيتك متنوعه كدا انا الي سمعته عن حضرتك وشوفته منك يقول ان حضرتك قاسي وعصبي وبارد و..
امير ببتسامه:اي اي انا كل ده .
روما : الصراحه اها.
امير :ممم بصي ي روما انا الي شوفته في حياتي ياخليني مش اعامل اي حد كويس ولا ادي ثقه لحد بسهوله ابدا .
روما بفضول:طب ممكن اسالك اي الي شوفته.
امير بضحك:ههههه اي ده كمان فضوليه هاقولك تاني هاتعرفوا كل حاجه عني لما الحج عبدلله يصحا.
روما :انت مغرور وعندك غموض كبير اوووي.
امير بهزار :ههههههههههه انتي عارفه انا لو مغرور معاكي دالواتي مكزتش سبتك تشتميني كل ده .
روما بتكبر:هييي متقدرش تعمل حاجه اصلا هههههه.
امير بخبث:طب اوريكي اقدر اعمل اي.
روما:متقدرش اصلا يابني.
امير:اي ده كمان ابنك طب فكره عملت اي في مكتبي ابل كدا .
روما بعد مافتكرت اتكسفت جدا : ها لا لا خالص انا نزله باي .
امير :روما
روما :نعم
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️استوب♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️بقلميRahma♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
أنت تقرأ
اميري القاسي (حكم الواصيه يتحول لعشق الاحبه)
Mystery / Thrillerفي الطريق الي مستشفي الامير الجندي......... .... روما بتكلم دنيا صاحبتها في الفون :الو ي دنيا انا في الطريقه اهو . دنيا:طب يلا انا مستنيكي قدام البوابه بتاعت المشفي اهو. روما:انا خايفه ي دنيا اوووي دي اول مره هانشتغل فيا انا وانتي من بعد ما خا...