البارت الخمسه وعشرون

1K 31 15
                                    

البارت الخمسه وعشرين
من( اميري القاسي)
بسم الله الرحمن الرحيم

امير بهتمام:في اي ي انسه وفاء اتكلمي.

وفاء بتوتر:الصراحه الموضوع بخصوص روما ودنيا صاحبتها .

امير بنفاذ صبر :اتكلمي من غير اللغاز تمام ي اما اتفضلي بره.

وفاء بجديه:روما ودنيا كانوا بيدربوا في مستشفي تبع التأمين الصحي تمام وفي يوم المرضي اشتكوا ان الاكل فاسد ومحدش رد علي المرضي ولا عملوا حاجه ومحدش شاف اي الي بيحصل ده وناس ماتت بسبب الاكل لان مكنش في حاجه تانيه ياكلوها غيره وفي مرضي مش حاسين بالي حوليهم فابيكلوا وخلاص جت روما عرفت الموضوع ده ومقدرتش تسكت وعملت بلاغ عن صاحب مصنع التغذيه الي مسئول عن طعام المرضي وفضلت ورا الموضوع ده هي و دنيا لغيت ماحبسوا الراجل صاحب المصنع ودالواتي الراجل ده بيهدد دنيا وخطف اختها ابل كدا بس دكتور احمد راجعها وصاحب المصنع ده عاوز دنيا تجبله روما بأي طريقه ي اما هايخطف اهلها ويدبحها قصاد عنيها وعطاها مهله ليوم الخميس الي هو بكره .

امير بعصبيه:وهي تدخل نفسها ليه ماتبلغ المسؤل عندها وخلاص ليه المشاكل ...اووف ما علينا الي حصل حصل طيب انا هاسعدكم هي روما تعرف حاجه عن تهديد الراجل ده لدنيا.

وفاء:الصراحه لا دنيا مش قالت لروما حاجه هي خايفه علي روما وخايفه علي اهلها وطلبت مني اطلب من حضرتك المساعده ودكتور احمد كمان هايسعدنا.

امير بجديه:تمام استني

امير بيرن علي السكرتيره بتاعته:علياء ابعتيلي الدكتور احمد علي مكتبي ضروري و وابعتيلي انسه دنيا. من قسم الكلي .

علياء :حاضر

امير:هانشوف هانعمل اي في المصيبه دي بس استني احمد ودنيا يجوا.

وفاء:انا مش عارفه اشكر حضرتك ازاي انك اتقبلت الموضوع وهاتسعدنا.

امير:لا عادي ده واجبي (واجبك بردو ولا علشان حبيبت القلب هي سبب الموضوع الخلاصه هي قص النصايب اصلا😒🥴 )

احمد:اي ي امير قالولي انك عاوزني.

امير:ادخل اعد ثواني.

وفاء:اهي دنيا كمان جت اهي.

دنيا بتوتر :السلام عليكم .

الجميع:وعليكم السلام.

امير:اعدي ي دنيا جمب وفاء.

دنيا:تمام

امير بجديه:بصوا بقا وفاء حكتلي علي كل حاجه واحمد طلعت عارف الموضوع ومجتش قالتلي بس تمام نحل الموضوع الاول بعدين نتفاهم احنا هانعمل...........................

احمد :ي بن اللعيبه فكره جنان .

دنيا:بس تخوف اوووي.

وفاء:هانجيب روما معانا ازاي.

اميري القاسي (حكم الواصيه يتحول لعشق الاحبه)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن