Okey done baca 5 bab terawal! So, here is the review.
Tajuk buku : Mungkin pasal heroin yang kena jual oleh family sendiri? Pastu nanti ada lelaki kaya beli dia and suruh jadi perempuan simpanan. Haa mungkin! Teka je okey. Ni berdasarkan tajuk buku je dan belum baca sinopsis lagi.
Sinopsis/Blurb : Berdasarkan sinopsis, macam terpesong je dari tekaan dari tajuk buku tadi hahaha. Ahh nevermind! Okey sambung. Apa yang aye faham, Neldia Rose ni perempuan mata duitan. Harta nak, tapi tuan punya badan tak nak. Macam mana tu? Allahu tak padan dengan gadis kampung. Tapi, bila dengan Nik Ashraf dia lain. I think dia jatuh cinta dengan Nik Ashraf. Tapi cinta Nik Ashraf hanya untuk Adinda. And aye tengok Nik Ashraf macam tak suka je dengan Neldia Rose sebab dia tahu Neldia Rose tu gold digger. Kan?
Jalan cerita : Melalui prolog, dah dapat agak yang akhirnya Neldia akan berubah. Dan Adinda yang baik tu maybe akan jadi jahat. Semestinya, Nik Ashraf akan mula cintakan Neldia. So, mulai bab 1, sah-sah Neldia masih lagi gold digger. Agak jahat la disitu bila dia tolak lamaran lelaki yang dia dah banyak kikis duit. Yang mak laki tu pun lebih kurang je perangai. Mulut punya lancang macam hape! When Neldia pertama kali jumpa Nik Ashraf nampak sangat nak kikis harta laki tu. Tapi belum pape lagi dah kena reject. Hahaha setepek Nik Ashraf bagi! Neldia selalu cakap yang Adinda tu sebenarnya tak alim pun. Mesti ada pape keburukan Adinda yang hanya Neldia tahu. Apa benda eh hmm? Pikir jap. Tapi kan, aye kesian tengok Puan Haya tu, asyik kena tengking je dengan Neldia. Jangan sampai nanti mak dia dah takde baru merana. Kang menangis tak berlagu pulak!
Kata-kata terakhir : Penulisan dah okey. Idea dah gempak! Ayat pun pandai diolah. Tapi, ada beberapa kesalahan imbuhan dan typo banyak yang bersepah. Huruf besar huruf kecil pun tak dijaga. So, hopefully lepasni ada banyak improvement. Awal-awal je kot macam ni. Mungkin tengah-tengah bab dah banyak peningkatan. Mana kita tahu kan? Hehe ekceli dedo nak bagi review dekat wattfamous ni but saya mencuba. Pape pun goodluck and don't give up okey!
Rate : 80/100
YOU ARE READING
Review & Rate Your Book
RandomNak buku anda direview dan rate? Marilah singgah di sini.