Pertama sekali, sorry sangat-sangat sebab mengambil masa terlalu lama untuk review. Nama awak balqis juga kan? Ermmm samalah kita. Tapi disebabkan awak lagi muda, so aye bahasakan awak sebagai Qis je lah eh. Okey so jom kita ke reviewnya ya!
Tajuk buku : Playboy Vs Playgirl? Tajuk agak klishe for me tapi takpe. Itu just tajuk je kan. Belum lagi masuk jalan cerita and plot twist yang qis buat. So, aye takdelah ambil kisah mana. And berdasarkan tajuk tu, apa yang terlintas di fikiran adalah hero & heroin masing-masing kaki lelaki dan kaki perempuan. Wow! Amazing! I dont know if benda ni betul ke tak tapi kalau betul, memang daebak ya! Kebabom!
Sinopsis/Blurb : Berdasarkan tekaan dekat tajuk buku tadi macam betul je hmm. Nak salahkan lelaki tak boleh, perempuan pun tak boleh gak. Dalam hal ni tak leh salahkan siapa-siapa, sebab Tengku Rayyan Daniell dengan Nur Hanna Wafiyya masing-masing perangai lebih kurang hahaha. Playboy and playgirl! Amazing! Pastu asal jauh benor nama Nur Hanna Wafiyya tapi panggil Helena Amanda. Pastu, nanti diorang berdua ni akan disatukan disebabkan satu peristiwa and lama-lama nanti opkosss laa dari perasaan benci tu bertukar cinta enn? Kan kan? Agak klise tapi kita tak boleh judge dulu. Sebab kalau qis pandai buat plot twist, cerita yang klise ni la yang akan jadi gempak. Tak semua ya tak suka baca cerita klishe. Ekceli ada je yang suka. Btw, sinopsis qis dah okey aye rasa. Better sebab qis pun muda lagi kan.
Jalan cerita : Awal-awal dah ada scene putus, haa gempak! Lagi gempak sebab diorang mintak putus serentak. Haa tulah hero & heroin, Rayyan dengan Helena. Pasal putus pun berlumba tak nak kalah. Dah kenapa laa hahaha.
Dalam cerita ni, aye banyak gila geram dengan si Rayyan tu. MasyaAllah bikin gue naik panas saja dengan mulut laser tu. Apa dia ingat semua perempuan sama ke? Playgirl? Begitu? Memang taklah. Pemikirannya sengkek banget ya! Then, boleh pulak dah putus pergi post kat insta gambar ex. Waduh tak pernah dibuat orang. Adakah anda tidak malu wahai Rayyan? Bukan Helena je yang panas! Haa dengan kita yang baca ni pun sekali panas. Lepas dah putus tu, diorang masing-masing cari baru. Sudah semestinya! Playboy and playgirl kan!
Terkejut gak la tengok kehidupan liar diorang. Lagi-lagi Helena tu. Dia tak suka family dia pun! Tidur pun kat umah member ataupun hotel. Hmm tak baik begitu ya Helena. Tapi kan, apa kes si Helena ni boleh tersilap masuk bilik hotel Rayyan tu. Bilik Rayyan nombor 666 and Helena ingat tu bilik dia padahal bilik dia nombor 999. Hish apalah Helena ni hahaha. Buat malu je.
Okeylaaa nak reveal banyak pun tak boleh takut spoiler, so sampai situ je la eh.
Kata-kata terakhir : Untuk umur macam qis ni, aye rasa not bad. Penulisan pun okey, tak teruk pun. Kemas dan senang faham. Cuma ada beberapa kesalahan tanda baca, so make sure double check ya! Typo pulak not sure sebab tak perasan hahahah. Aye ni sejenis orang bila baca memang susah nak notice typo sebab fokus sangat. Kalau ketara sangat, baru perasan. Tapi pape pun, qis boleh mantapkan lagi penulisan. Harap qis dapat buat plot twist yang gempak! Skill menulis yang qis ada sekarang pun agak baik for me. So yeah! Goodluck and keep it up!
Rate : 79/100
YOU ARE READING
Review & Rate Your Book
RandomNak buku anda direview dan rate? Marilah singgah di sini.